Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pablo1 schreef:Hallo, ik geraak er even niet meer uit, ik heb 3 maanden geleden een 8 jarige pinto gekocht,reed super los in de hand.
We hebben 2.30uur moeten rijden, hij was totaal overstuur aangekomen op de manege. (Want in) tegenstelling tot wat de verkopers zeiden, was hij (de trailer) dus niet gewend. Drie weken heb ik er niets kunnen mee aanvangen. Van alles bang, en overal extreem van schrikken. (Naar de veearts geweest, magnesium aangeraden gekregen) magnesium opgestart, niet echt resultaat.
Door zijn gedrag durfde ik niet meer rijden, na iemand met ervaring er (op) te laten mee rijden en plots sterk vermageren bleek hij geen balans te hebben amper doorgereden te zijn. (Ook is hij met )veel te scherp bit gereden, (ik) heb toen zijn bit (afgebouwd naar een zachter type bit).
(Ik ben ook begonnen met) werken aan dubbele longe, en (heb hem) een maand stil gezet om aan te dikken. (Hij krijgt slobber en a massa supplementen sinds enkele weken, ook stressless kruiden en druppels backbloesem). Ik merk daar niet veel van, maar dankzij het dubbele longewerk is hij mij eindelijk beginnen vertrouwen, hij komt van veraf naar mij toe gelopen, hinnikt altijd als ik kom, begint te luisteren op stem, en is braaf op de wasplaats. Vorige (week) maandag (ben ik de) eerste keer zelf in stap aan (de) longe erop geweest na zolang stil te staan, (hij) reageerde goed op stem, toch ben ik altijd bang omdat hij wel een nerveus ras is dat hij plots zou weglopen en zo. Nu ben ik gestart met cbd olie, iemand enige ervaring daarmee? en na hoelang het werkt? en event(ueel) andere stressminderende tips?