Peesblessure bovenbeen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Peesblessure bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 09:37

Gisteren zijn we naar de kliniek geweest. Ik ontdekte een behoorlijke zwelling een de binnenkant van de knie. De zwelling ging van de achterkant van de knie naar boven richting de zwilwrat.
De dierenarts dacht eerst aan een peesschede ontsteking, maar ik vroeg of hij toch ook een echo wilde maken. En daar kwam uit de er een scheur in de pees zat. Na lang overleg hebben we besloten om hem een half jaar rust te geven. De prognose is nog onduidelijk omdat dit zeer zelden voorkomt. Maar misschien heeft iemand op bokt of bij iemand in zijn omgeving dit meegemaakt.

Het bizarre aan dit verhaal is dat dit zijn derde peesblessure is in zijn linkerbeen. Hij heeft al een tussenpees en een checkligament gehad en daar allemaal van genezen. Nu dit weer.... zucht.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 10:34

Je schrijft bovenbeen, knie, en naar boven richting zwilwrat. Er zit geen zwilwrat boven de knie op het bovenbeen, dus je bedoelt voorknie en 'onderarm' neem ik aan?
Drie peesblessures aan hetzelfde been suggereert een scheef paard dat scheef (over)belast wordt op linksvoor.

yarrah

Re: Peesblessure bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 13:22

Dat mag je suggeren alleen, hij had rust destijds ivm de koude winter. Ik heb maanden heel weinig tot niet gereden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:47

Kan ook door andere factoren komen, compensatie bijvoorbeeld..been anders zijn gaan gebruiken bij de eerste peesblessure, zwakke pezen etc.

Ik heb geen ervaring met peesblessures op die plek, ik denk dat rust geven aankijken hoe het geneest/ ontwikkeld het enige/ beste is wat je kunt doen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 15:15

Je kan wellicht ook laser therapie overwegen tijdens de revalidatie. Ik heb zelf goede ervaring daarmee bij de peesblessure van mijn paard gehad.
Sterkte er mee