Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Amado schreef:Heb je foto's van de hoeven?
van de zijkant (met de hoeven op de grond)
onderkant van de hoef enz
Zo kunnen wij ook niet veel
Vaak zijn paarden verkeerd bekapt als de hoeven brokkelen.
Edit:
en hoe zit het met de huisvesting van jouw paard?
Hoe lang staat ie in stal, komt ie vaak op het harde, hoe vaak wordt hij bekapt? enz
Wat voor voer krijgt ie? Hoeveel ruwvoer?
Wijslander schreef:Kan ook zijn dat de straal en zool vervellen/vernieuwen. Gebeurt vaker in deze tijd van het jaar. Maar is moeilijk met zekerheid te zeggen van afstand...
8nnemiek schreef:De straal en zool vernieuwen inderdaad af en toe, dan laat de oude laag los en daaronder zit een nieuwe zool/straal.
Heeft het paard verder geen last van zijn voeten? Hij loopt zonder problemen? Dan zou ik me niet te veel zorgen maken, en even rustig afwachten wat de smid zegt.
MarianneW schreef:Tegen brokkelen gebruik ik DuoProtection Hoef. Dat is tot nu toe het enige wat ik gevonden heb wat echt helpt
Hilde_ schreef:
8nnemiek schreef:Ah daar had je je echt geen zorgen over hoeven maken, dat is echt gewoon de zool die zich vernieuwd. Dat komt niet door het weer, dat proces kan hooguit iets worden versneld door de droogte. Normaal brokkelt zo’n zool vanzelf af tot de goede lengte, maar doordat er ijzers onder zitten wordt dat natuurlijke proces tegengehouden.