Omdat ik het inmiddels niet meer weet, wil ik op deze manier proberen om toch wat nieuwe inzichten of tips te krijgen! Ongeveer 3 kwart jaar geleden opende ik dit topic [MD] Bulten op rug pony... ervaringen? . Inmiddels zijn we erachter dat het nodulaire necrobiose is en is het vorig jaar op haar rug 2x ingespoten met onstekingsremmers en in december ook nog ingespoten op haar hoofd. Tot een paar weken geleden zijn ze ook weg gebleven. Helaas zijn ze op haar rug wéér terug..

Nu weet de dierenarts helaas niet waardoor het komt en ook in de literatuur is dit niet bekend waardoor we ook de oorzaak niet weg kunnen halen. Inmiddels al een ander zadel aangeschaft, bezig met een natuurgeneeskundige en willen we nog het hooi laten analyseren en haar eventueel van het gras af halen ( misschien een reactie op suikers?)..
Ik vind het erg lastig omdat er geen oorzaak bekend is en daarom vraag ik me of er bokkers zijn die ervaring met nodulaire necrobiose hebben en waarbij het bijvoorbeeld wel opgelost is of die het hebben kunnen beperken en tips hebben

Alvast bedankt!