Uiteraard ontworm ik mijn paardjes regelmatig en de wormbesmetting van mijn merrie is steeds beter onder controle Maar toen ik dit zag: https://www.rwdh.nl/paard-bergsiegel-kruiden-worm.html vroeg ik mij toch af wat de ervaringen er mee zijn. Alle beetjes helpen, nietwaar? Iemand die het gebruikt en er meer over kan vertellen?
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 20:15
Uiteraard, alles is giftig.
Maar eigenlijk was ik vooral benieuwd naar ervaringen
Koper
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 23:42
Inmiddels zijn we een paar weken verder en mijn merrie heeft net de kuur (3 weken) af gemaakt. Vanaf nu wil ik het haar om de 4 dagen gaan geven. Ze eet het goed, ook gewoon zo uit de hand (wanneer ik weer eens vergeten was om het over het voer te doen ).
De resultaten zijn aan de ene kant dat de mest wat vaster werd. Dat heb ik redelijk makkelijk op kunnen lossen. Aan de andere kant heb ik geen echte wormenlast meer gezien. Normaal gesproken zie je bij haar om de 3,5 week dat die wormen weer rommelen. Eerste jaren had ze dan koliek en vaak ook wormen in de mest en later veranderde dat in dat ze net niet helemaal fit was. Geen koliek maar net niet helemaal fijn, en soms een paar wormen. Dat was nu niet, en daar ben ik natuurlijk erg blij om. Maandag moet ik d'r weer ontwormen. En dan ben ik heel benieuwd hoe de combinatie van het ontwormschema wat ik al had + de kruiden het de komende maanden gaat doen.