Vandaag tot onze schrik mijn merrie uit de kudde gehaald en echt stokkreupel! Gelijk de dierenarts gebeld en deze heeft geconstateerd dat mijn merrie waarschijnlijk een flinke trap van een ander paard heeft gekregen en dat dus nu haar schouder zwaar gekneusd is met flinke zwellingen. Gelukkig niet gebroken... pfff zo opgelucht!
De dierenarts heeft haar de sterkste pijnstiller die er is gegeven en daarnaast moeten we vanaf morgen metacam gaan geven. Verder moeten we ook haar schouder twee keer per dag gaan koelen en daarna een cooling gel aanbrengen.
Nu ben ik naar de paardenwinkel geweest en deze hadden enkel cooling gel voor op de droge vacht. Maar aangezien ik dus eerst moet koelen met koud water en daarna de cooling gel moet aanbrengen vroeg ik me af of er ook een cooling gel bestaat die je kan gebruiken op een natte vacht? Daarnaast heb ik het rond 18:00 op gedaan, maar rond 19:00 was de zwelling al weer helemaal warm. Dus niet echt tevreden met mijn aanschaf. Ik heb de Equi Cooling Gel. Ze hadden verder niks op voorraad

Verder staat ze nu op volledige boxrust en we mogen enkel stappen wanneer we verbetering zien. Zijn er mensen die dit ook hebben meegemaakt en ervaring hebben met het revalidatieproces?
Zo trof ik mijn lieve schat vandaag aan na een belletje van de staleigenaar

Alvast bedankt voor de reacties!