Haaienvinnen kraakbeen voor het paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_janss

Haaienvinnen kraakbeen voor het paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 11:21

Hoihoi!

Bij mijn paard is een paar weken geleden helaas een lichte vorm van kissing spines vastgesteld. Daarnaast heeft hij ook lichte artrose in zijn hals. Natuurlijk wil ik het beste voor mijn paardjes en als het echt nodig is gaan we over op mesotherapie.

Maar, iemand die ik ken gaf me het advies om bij de Chinees haaienvinnen kraakbeen te halen. Dit zou ik dan elke keer een beetje door zijn eten moeten doen. Vervolgens zou het zich tussen de wervels hechten en wordt het sterker. En dat dit uiteindelijk kan zorgen dat hij de mesotherapie niet meer nodig gaat hebben.

Ik heb hier werkelijk nog nooit over gehoord en kan er ook erg weinig over vinden op het internet.
Heeft iemand meer gehoord over dit of ervaringen hiermee? Alvast bedankt! *\o/*

Kuggur

Re: Haaienvinnen kraakbeen voor het paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:22

Neushorenpoeder werkt beter heb ik me laten vertellen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:23

Kuggur schreef:
Neushorenpoeder werkt beter heb ik me laten vertellen.

Alleen bij hengsten, vermoed ik.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:26

Groentesoep zou ik eerst proberen, is goedkoper

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:27

Niet doen. Zo werk je mee aan uitsterven van diersoorten.

Haaienvinnen... en neushoorn dingetjes ... jee en het is niet eens bewezen.

Dus volmondig NEE!!!

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:28

Ik vrees dat je het niet in de chinese poedertjes moet gaan zoeken.
Allemaal onzin en dierenmishandeling.

En het spijt me maar ik heb me bescheurd om bovenstaande reacties :')

Succes en sterkte met je paard
Laatst bijgewerkt door Elinaa op 10-04-18 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Rena100

Corelli

Niet bewezen en ook nog eens super dieronvriendelijk, dus ik zou het zeker niet doen :n

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:30

Haaienvinnen? :\

Dat komt van 1 van de meest vreselijke vormen van dierenmishandeling en milieuverpesting. Ik mag hopen dat je als dierenliefhebber dat niet wilt sponsoren
Laatst bijgewerkt door troi op 10-04-18 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:30

Jeetje,is dit een grapje.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:31

troi schreef:
Haaienvinnen? :\

Dat komt van 1 van de meest vreselijke vormen van dierenmishandeling en milieuverpesting. Ik mag hopen dat je als dierenliefhebber dat niet wilt sponsoren

Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat dit een serieuze vraag is..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:32

Een doordenkertje: hoe zou dat kraakbeen vanuit de maag en de darmen ineens naar de ruggenwervels geraken om zich daar te hechten???

Tweede doordenkertje: waarom wil je dat dat kraakbeen zich hecht op een plaats waar je al ongewenste botaanwas hebt (artrose)???? Er zit al te veel dus er moet nog wat bij????

Probeer glucosamine en chondroitine als je toch supplementen wil geven maar blijf ver weg van chinees gelul...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:33

Benfan schreef:
Groentesoep zou ik eerst proberen, is goedkoper

En makkelijk zelf te maken :j

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 11:36

Het gaat om glucosamine en chondroïtine. Dat zijn de werkzame stoffen in haaienkraakbeen. Gelukkig kan je dat ook gewoon in een potje kopen:
https://www.horseflex.nl/product/horseflex-jointpower/

Het is niet onomstotelijk bewezen, maar de ervaringen zijn ook regelmatig wel heel goed. Onze Rottweiler heeft het echt nodig, alleen pijnstilling is niet voldoende (en alleen de hondse variant van dit supplement ook niet).

Ik heb een tijd terug iemand de rest van mijn pot gegeven omdat dat paard ook wat artrose-klachten had en ze vroeg of ik er iets voor wist (de merrie waar ik het voor gekocht had was ondertussen overleden). 2 maanden later sprak ze me aan dat het paard voor haar gevoel jaren jonger was geworden, vele malen soepeler. Het enige verschil was dit poeder.

x_janss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-18 11:38

Ja dit is een serieuze vraag omdat ik erg nieuwsgierig was naar hoe het in elkaar zou zitten..

En ik ben zeker een dierenliefhebber dus liever niet :')

Het is niet dat ik het ga doen hoor. Meer dat ik alleen vraag om ervaringen of wat er achter zit.

Erg interessant wat Mizora zegt. Dan ga ik me wat meer verdiepen in die supplementen!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:43

En er bestaat ook al vegan glucosamine en chondroitine dus de haaien mogen verder zwemmen ;-)...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 12:45

Je weet dat die haaien hun vinnen afgesneden worden en ze levend weer de zee in worden gegooid? Ze zinken dus naar de bodem en stikken omdat ze niet meer kunnen zwemmen.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:57

Danique schreef:
Je weet dat die haaien hun vinnen afgesneden worden en ze levend weer de zee in worden gegooid? Ze zinken dus naar de bodem en stikken omdat ze niet meer kunnen zwemmen.

Misschien dat we die haaien wel wat gedroogde paarden long kunnen toedienen? Zijn die beestjes mogelijk ook weer gered.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 13:57

Knert schreef:
Danique schreef:

Misschien dat we die haaien wel wat gedroogde paarden long kunnen toedienen? Zijn die beestjes mogelijk ook weer gered.

Eerlijke ruilhandel :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:07

Moderatoropmerking:
Willen jullie de cynische opmerkingen achterwege laten :) Ik begrijp dat het een omstreden onderwerp is ook buiten de paardenwereld maar de TS is op zoek naar serieuze ervaringen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:24

A_nouk schreef:
Willen jullie de cynische opmerkingen achterwege laten :) Ik begrijp dat het een omstreden onderwerp is ook buiten de paardenwereld maar de TS is op zoek naar serieuze ervaringen.
Sinds wanneer werkt Bokt mee aan dierenmishandeling?

Sorry, maar dit schiet hier behoorlijk verkeerd. Het is verdorie een van de meest gruwelijke manieren waarop wij mensen andere diersoorten laten lijden. Hier zou geen groene balk moeten komen, maar een slotje.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:30

Wat voor opleiding had die persoon die dit adviseerde? Weet die uberhaupt iets van dieren, laat staan paarden?
Echt bizar... Je wilt toch niet meewerken aan het in stand houden van dit soort gruwelijke praktijken?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:32

Cayenne schreef:
Wat voor opleiding had die persoon die dit adviseerde? Weet die uberhaupt iets van dieren, laat staan paarden?
Echt bizar... Je wilt toch niet meewerken aan het in stand houden van dit soort gruwelijke praktijken?
Waarschijnlijk groenteboer :')

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:34

Ailill schreef:
A_nouk schreef:
Sinds wanneer werkt Bokt mee aan dierenmishandeling?

Sorry, maar dit schiet hier behoorlijk verkeerd. Het is verdorie een van de meest gruwelijke manieren waarop wij mensen andere diersoorten laten lijden. Hier zou geen groene balk moeten komen, maar een slotje.

Daar ben ik het nu eens helemaal mee eens !!!Die moderator opmerking is volslagen misplaatst en ondoordacht !

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 14:38

Cayenne schreef:

Handelaar in Chinese commestibles, Zoals de firma Grootgrut in Rommeldam. U weet wel van Tom Poes