Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ninx schreef:Na jaren tobben zijn eindelijk zijn voeten erg goed. Maar achter zijn ze wat kort geworden door de bestrating. De smid vond ze ook wel wat kort, maar denkt/ vermoedt dat ze niet TE kort zijn. Die was er vorige week nog.
Ik vroeg me echter af of ik dat zekerheidshalve moet kortsluiten door hem toch ook achter op ijzers te zetten, dan sluit ik dat iig uit.
Ninx schreef:Dan zou het, wat ik niet ondenkbaar vind hoor, een achterbeen of knie moeten zijn. In de rug/ kruis is hij mooi los.
Ik wilde voor mezelf toch even de overweging van te korte achtervoeten meenemen voordat ik op de kliniek sta.
Arabesk schreef:Een hup bij het aandraven is niet per se slecht, alleen in de dressuur ongewenst. Ik zou zeggen lange stukken rechtuit rijden, buiten, liefst in het bos, met losse teugel. En eventueel hoefschoenen op asfalt.
Elisa2 schreef:Het recept voor nog schever maken inderdaad als je lange stukken rechtuit gaat rijden met losse teugel..
Die huppels hoeven geen probleem te zijn, maar als hij lekker los door zijn lijf loopt en ze hem rechtricht is hij dan nog steeds onregelmatig? Soms word een paard ook schever als er een {pijnlijk} voorbeen ontlast word.
Verstandig om even goed te overleggen, anders kun je eventueel ook nog een filmpje maken zodat we wat gerichter mee kunnen kijken.