Bijtwonden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 23:32

Setteli schreef:
Wat is de reden dat je hem geschoren hebt?
Heeft je pony Cushing?
Als ie Cushing heeft dan komen die wondjes hoogstwaarschijnlijk daardoor. Dit zijn huidonstekinkjes.
Onze oude pony met Cushing had dit ook. Nadat we met de medicijnen zijn begonnen ging het weg.
Maar mijten is ook mogelijk,


Ik heb mijn pony gisteren geschoren (beter gezegd laten scheren) omdat hij luizen had. Omdat ik daarbuiten ook aan het twijfelen was met de warmte, hij zat nog heel erg dik in zijn vacht, heb ik het gedaan. (En oh zo blij mee met de temperatuur die er vandaag was!)

Met die vacht heb ik al deze plekjes niet kunnen zien. Aangezien ze er vandaag nogal flink wild aantoe gingen in de wei met elkaar dacht ik van, toch even kijken voor bijtwondjes... maar toen kwam ik dit allemaal tegen.

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 08:20

ellepel schreef:
Nou ik weet niet.paarden pakken vaak net zo'n klein velletje en trekken er aan.
Dus kan prima een bijtwondje zijn.
Even ontsmetten en in de gaten hiuden :j


Dat dacht ik ook. En helemaal met een wat losser vel, trekt de rest van het vel tussen de tanden door, en bijt de ander het randje eraf. Net als een dubbel gevouwen papiertje, knip in het midden op de vouw een klein plat stukje uit, als je hem open vouwt is het wel anders van vorm.
Als je snapt wat ik bedoel. :P

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Bijtwonden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 12:24

Afbeelding

Het is in ieder geval netjes aan het genezen.

Even een beeld van hun ‘stoei’ gedrag :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo stom, ene keer lopen ze lekker te kroelen, samen te dutten in de wei, en op de een of andere moment draait het om in een jaagpartij >;) en 5 min later is het weer klaar. :roll:

Quro

Berichten: 147
Geregistreerd: 30-01-18

Re: Bijtwonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:53

Ja raar is dat he? Doen mijn 3 Oosters kortharen ook..Liggen knus tegen elkaar aan, en ineens vliegt er een op en slaat ze in elkaar. Ook om de beurt. Al minstens 11 jaar.