Ik heb een super lieve tinkermerrie staan die goed haar best doet tijdens het rijden, maar helaas vind ik haar net wat te traag/lui. Ze mag net wat meer energie hebben tijdens het rijden. Vandaag was het weer wat warmer en ik merk dat gelijk aan haar, ze wordt plots zoveel luier

Ze is al wel in positieve zin geëvolueerd, want toen ik haar kocht liep ze gewoon niet.

Ik heb vorige week een bloedonderzoek laten uitvoeren en dat was prima in orde (vitamine E er ook laten bij testen). Jaarlijks komt de osteopaat en haar zadel is in januari nog nagekeken.

Qua voer krijgt ze vooral hooi eigenlijk, en dan een beetje brok en luzerne, maar weet de precieze hoeveelheid niet.
Ze kan overigens wel gek doen, de staleigenaar zegt dat ze zich regelmatig uitleeft op de paddock/wei, en ook in de longeercirkel kan ze zich eens goed laten gaan, maar onder het zadel lijkt al deze energie wel weg. Ook is ze snel buiten adem, vooral als we wat intensiever op de galop doorwerken.
Ik geef liever geen brok bij, tegen dat je daar resultaat van gaat zien, moet je toch al redelijk wat geven (als je de aanbevolen hoeveelheid wil volgen). Ze is een sober ras dus imo moet ze niet veel hebben vind ik. Vitamine- of mineralenkorrel ben ik ook niet zo'n fan van omdat ze dat zo moeilijk eten. Ik heb het nog niet bij haar uitgetest, maar ze is soms al kieskeurig bij snoepjes

Van mijn instructrice kreeg ik de tip om eens naar Redcell te kijken. Nu zag ik dat EnerG van Naf ongeveer hetzelfde is en goedkoper is. Op Bokt las ik hier ook al goede dingen over, maar dan waren er ook enkele die het hadden over mogelijks een teveel aan ijzer? Geen idee of ijzer in een standaard bloedonderzoek wordt opgenomen, maar als dat zo is, dan is die hoeveelheid nu normaal (anders had de DA daar wel iets van gezegd), dus kan het dan niet kwaad dat ik een supplement met ijzer ga geven?
Of hebben jullie mss nog andere tips voor supplementen?
Ik hoor het graag!