Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Floortz schreef:Wat voer je hem voor ruwvoer, brok en overige extra's?
Floortz schreef:Het doeldier kan wel rund zijn, maar dat wil niet zeggen dat het ongeschikt of niet werkzaam is bij paarden. Alleen is het daar niet of onvoldoende op getest voor het specifieke product.
Ja, uiteraard belast het de organen bij gebruik. Alle gif belast het systeem, in meer of mindere mate. Dat is uit te zoeken door op de werkzame stof te googlen. En dan kom je er snel achter dat Cydectin een merknaam is, en moxidectine de werkzame stof. En dat kennen we weer van ontwormingsmiddelen
Humpiedumpie schreef:Floortz schreef:Het doeldier kan wel rund zijn, maar dat wil niet zeggen dat het ongeschikt of niet werkzaam is bij paarden. Alleen is het daar niet of onvoldoende op getest voor het specifieke product.
Ja, uiteraard belast het de organen bij gebruik. Alle gif belast het systeem, in meer of mindere mate. Dat is uit te zoeken door op de werkzame stof te googlen. En dan kom je er snel achter dat Cydectin een merknaam is, en moxidectine de werkzame stof. En dat kennen we weer van ontwormingsmiddelen
Bedankt voor de uitleg . Ik vraag dit omdat je bijvoorbeeld ook geen honden vlooien middel aan katten mag geven. Dit kan dodelijk zijn..
En alle gif is slecht, dat weet ik. Maar het ene soort dier kan het schijnbaar beter verwerken dan het andere soort.. Daarom vind ik het altijd een beetje engig om iets te geven dat niet voor het specifieke diersoort bedoelt is..