Schiefel op kogel.

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

__Cynthia

Schiefel op kogel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 15:53

Hallo,

Ik ben toch erg benieuwd naar jullie mening en misschien wel ervaringen.

Mijn 5 jarig haflinger merrie heeft een schiefel op een ontzettend lastige plek.

Vorig jaar februari heb ik een foto laten maken, paard heeft er geen last van en schiefel zit niet in de weg voor het paard.

Nu dit jaar helaas weer een dikke schiefel (advies van DA opgevolgd: stappen, koelen en metacan geven).
Helaas na 10 dagen was het nog niet over(nog steeds niet kreupel )en had de dierenarts haar weer ingespoten met als resultaat naar 3 dagen weer helemaal de oude en we mochten weer opbouwen.

Nu zijn we gister naar het bos geweest, erg veel gestapt maar de paden waren erg modderig en zwaar en nu heeft madam weer een dikke schiefel.
Wat is jullie advies ? Elke keer inspuiten is helaas niet goed voor der en daarbij kost het ook een vermogen.
Ze is niet kreupel en heeft er ook geen pijn aan.

Afbeelding

Afbeelding

Kyra W. M2+13
Lollipop L1+6

Sim

Re: Schiefel op kogel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:43

Is laten laseren geen optie?

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-18 19:44

Sim schreef:

Ik kan hier dus weinig informatie over vinden.
Wat wordt er gedaan ? En wat is het resultaat erop ?

Kyra W. M2+13
Lollipop L1+6

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:25

__Cynthia schreef:
Sim schreef:

Ik kan hier dus weinig informatie over vinden.
Wat wordt er gedaan ? En wat is het resultaat erop ?

Met een laserapparaat behandelt men de schiefel. De schiefel wordt kleiner of verdwijnt zelfs.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:42

Weekje smeren met ekyflogyl. Waarom metacam en inspuiten als ze er niet kreupel van loopt of wordt? Inspuiten is best heftig voor de rest van het gewricht

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:47

koos2015 schreef:
Weekje smeren met ekyflogyl. Waarom metacam en inspuiten als ze er niet kreupel van loopt of wordt? Inspuiten is best heftig voor de rest van het gewricht

Ja Ekyflogyl werkt goed. Ik kan me het inspuiten ook niet zo goed voorstellen.
Hoe komt het dat de schiefel steeds groter wordt? Tikt ze zich steeds aan? Heb je geen bescherming om de kogels? Als je wel peeskappen gebruikt, zou ik die eens laten en een zachte beenbescherming geven zoals bv een bandage of van die rondom zachte beschermers.

Heeft even geduurd, maar toch. Inmiddels is de sinds lang vermiste merrie terug gevonden. Lang leve bokt!
VERMIST!! KLIK HIER VOOR FOTO

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:56

Mijn paard heeft sinds enkele maanden ook een schiefel, deze is op foto gezet en stoort niet. Het is slechts een 'schoonheidsfout'. Jouw schiefel is wel nog actief, als die blijft groeien. Ekyflogyl gel smeren, liefst 2x/dag en dit inmasseren, ik zou een paar daagjes rustig en doen en erna gewoon terug opbouwen!

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 08:13

Babootje schreef:
koos2015 schreef:

Ja Ekyflogyl werkt goed. Ik kan me het inspuiten ook niet zo goed voorstellen.
Hoe komt het dat de schiefel steeds groter wordt? Tikt ze zich steeds aan? Heb je geen bescherming om de kogels? Als je wel peeskappen gebruikt, zou ik die eens laten en een zachte beenbescherming geven zoals bv een bandage of van die rondom zachte beschermers.

Schiefel wordt niet steeds groter, alleen vorig jaar heeft ze hem aangetikt toen werd die actief en nu dit jaar helaas weer. Maar wanneer de schiefel blijvend groter wordt, is de kans dat ze hem weer aantikt nog groter.
Ze krijgt altijd beschermers om met rijden, longeren, paddock en molen eigenlijk alleen op stal niet. Het zijn dressage boots (dit zijn eigenlijk de enigste kappen die passen). Bandages hebben eigenlijk weinig zin aangezien ze ook met bagger in de paddock staat en dit ontzettend gaat schuren. Daarbij gaan mijn stalgenoten dit niet omdoen.

Kyra W. M2+13
Lollipop L1+6

__Cynthia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-18 08:17

nanoukkie schreef:
Mijn paard heeft sinds enkele maanden ook een schiefel, deze is op foto gezet en stoort niet. Het is slechts een 'schoonheidsfout'. Jouw schiefel is wel nog actief, als die blijft groeien. Ekyflogyl gel smeren, liefst 2x/dag en dit inmasseren, ik zou een paar daagjes rustig en doen en erna gewoon terug opbouwen!

Schiefel is nu niet actief. Het punt is dat wanneer ze hem dus wel een keer goed aantikt het dan wel actief wordt het dus weer blijven groter wordt.
En dan is nu helaas gebeurd. Nu wil ik dus advies of er iets is waardoor het weer kleiner kan worden

Kyra W. M2+13
Lollipop L1+6

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 08:19

Ekyflogil, gecombineerd met Osteo Cure. Het laatste bevat Hekla Lava en dat werkt goed bij het geirriteerd botvlies (wat weer ellende geeft zoals schiefels). Ik bestelde iets soortgelijks vroeger altijd bij de heer Schriel uit Ruinerwold. Heeft hier jarenlang goed werk gedaan.

Graan is gewoon een grassoort!
https://nl.wikipedia.org/wiki/Grassenfamilie

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie