Horsefood Mais-Lijnzaadbrok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Horsefood Mais-Lijnzaadbrok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 19:12

Iemand hier ervaring mee?

Zit er over na te denken om dit aan mijn paard te gaan voeren.

Paard krijgt 2x per dag 1 schep brok aangevuld met hartog grasmix, tussen de middag krijgt tie nog 0,5/1 schepbrok (ligt eraan of tie gereden word die dag) met grasmix, en savonds laat nog een schep slobber met 200 gram bietenpulp.

Paard krijgt uiteraard ook nog meer dan genoeg hooi.

Ik zit eraan te denken om de tussen de middag brok te gaan vervangen voor een half schepje mais-lijnzaad brok maar krijgt tie dan niet teveel zetmeel binnen vraag ik me af.

Paard loopt op Inter1 niveau maar er worden ook oefeningen van de Grandprix meegepakt

Als iemand nog andere ideeen heeft?
Paard lust absoluut geen muesli :Y)

Skippy01

Re: Horsefood Mais-Lijnzaadbrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 06:57

Heeft hij het nodig om aan te komen? Of voor veel extra energie? Mais zet best wel aan... wij gebruiken de brok hier voor paarden die moeilijk op gewicht te houden zijn.

Wat is er mis met je huidige voerregime dat je iets wil veranderen? (te weinig energie of te veel, slappe mest, te hoge spiertonus, gedrag?)

_BlingBling_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:29

Ik lees even mee. De producten van horsefood spreken mij enorm aan. Maar ik vind het lastig te krijgen. Ik loop liever ergens binnen op het moment dat ik het bedenk. Heb ook naar de lijnzaadbrok zitten kijken omdat mijn merrie wat aan moet komen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:37

@blingbling, ze hebben 2 soorten, de lijnzaad K&K (geextrudeerde lijnzaadbrokjes) en de mais-lijnzaad. Die laatste gebruiken wij echt sec om aan te komen. Die eerste is ook gewoon erg fijn om te geven bijv om goed door de vacht te komen en voor darmwerking.

Horsefood is hier op 2 plaatsen goed te krijgen op hele korte afstand, en nog een derde plaats op redelijke afstand, dus wij kunnen er makkelijk aan komen. Het is niet zaligmakend, en ik voer ook rustig andere merken (momenteel mix ik de fiber complete mix van horsefood en equifyt greenpower), maar ben er echt aanzienlijk meer over te spreken dan over bijv. pavo, wat overal verkrijgbaar is.

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 08:04

Ik heb de maïs lijnzaad brokken sinds een maand.
Mijn merrie had 2 jaar achter elkaar een veulen gehad en na het spenen van de laatste kreeg ik er - ondanks een all you can eat dieet - geen mooie bovenlijn meer op.

Ik ben na een maand al ontzettend enthousiast, ze ziet er echt zoveel beter uit!

Ze moest wel aan de smaak wennen, in het begin moest ik echt mixen met andere brok anders at ze het niet.

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 18:02

Was meer bedoeld als extraatje na het rijden, ik heb nu de Cavalor Structomix gehaald dat kan je ook als ruwvoer vervanger voeren, vond achteraf dat er toch erg veel zetmeel in zit en in mijn brok zit ook al genoeg zetmeel, ook ben ik niet erg fan van teveel mais voeren mede door het zetmeelgehalte

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:08

Ja heb er ervaring mee. Paard was aan de magere kant en kreeg het om aan te komen. Na een week of 6 zagen we resultaat.