Mijn paard heeft sinds een tijdje een iets dikkere kogel rechtsvoor. De ene keer is het droog, de andere keer iets gevuld, soms alleen achterop, soms rondom. Het wordt niet dunner van stappen. Ik heb hem laten scannen, niks aan de hand met de pezen. Hij loopt niet kreupel. Buigproeven, harde en zachte voltes allemaal geen probleem. Paard is 15 nu en ik rij dressuur met hem. Wel hebben we 2 ieniemini wondjes (speldenkopje) gezien op de pijp. Zou het mogelijk daarvan wat dik kunnen zijn nog? En zo ja hoe lang kan dat aanhouden? Iemand een ander idee wat er aan de hand kan zijn? Verstapping? Da heb ik er dus al 2x bij gehad.
Suzanne F.
Geplaatst: 31-03-18 21:02
Van kleine wondjes kan de kogel idd iets dikker worden. Tja als de scans en buigproeven goed zijn dan zou ik me niet zo druk maken. Hij is ook al 15 en geen 3 meer.
Kan van een wondje komen, in dat geval is het handig om een paar keer met betadine te wassen. Kan ook een een galletje zijn geworden. Als het verder niet warm is en er is niks te zien op de scans etc. zou ik me er niet druk om maken.