Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Yessy schreef:Mijn paard heeft ook periodes dat ze dit doet en meestal is het niets en klinken haar longen gewoon normaal, maar ik heb 1x gehad dat de dierenarts voor iets anders kwam en ik toch even heb laten luisteren en toen bleken haar longen vol vocht (denk ik, het is dik 10 jaar terug) te zitten en mocht ze tijdelijk aan de medicatie. De dierenarts snapte niet dat ze maar zelden hoestte me zoveel meuk in d'r longen. Kortom, zolang je het niet laat checken heb je geen idee helaas.
Maureen_M schreef:Mijn voormalige pony (nu inmiddels 15 jaar) doet dit al enkele jaren. Echt dat ene hoestje, soms 2 of 3 keer net met aandraven. Voor de rest heeft het beestje echt een top conditie. Na 6 uur in het bos kan ze nog steeds blijven gaan. Ik heb het ooit na laten kijken maar de DA gaf aan dat veel paarden en pony’s dit hebben, met name als het wat kouder is of is geweest en ik hoefde me geen zorgen te maken, tenzij het erger werd
Heleennn schreef:Mijn paard doet dit ook als haar conditie achteruit is gegaan door bijvoorbeeld examens waardoor ik een tijd niet kan trainen. Ze heeft bij de keuring wel de opmerking gekregen dat ze gevoelige luchtwegen heeft, niks problematisch, maar je merkt het wel als ze lang heeft stil gestaan. Na enkele keren rijden en weer in de flow te zijn is het dan ook steeds over.