Ervaring gezocht met dry needling (paarden)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pien1989

Ervaring gezocht met dry needling (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 10:42

Eigenlijk ben ik op zoek naar ervaringen van dry needling bij paarden. Hoe zijn jullie ervaringen mee en hoe reageerde jullie paard/pony er op....

Afgelopen woensdag heeft mijn merrie deze behandeling gehad. Ik kon heel erg duidelijk verschil voelen in spieren voor en na en de therapeut gaf aan dat ik straks wanneer ze weer onder het zadel mag (na bezoek aan de zadelmaker) het heel duidelijk moet gaan zien en voelen.
De komende twee weken tot aan de zadelmaker mag ik haar longeren. Gisteravond al even kort gedaan en ik zag echt al verschil dat ze wat makkelijker los liet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 14:54

Bij mijn paard is ook een keer dry needling toegepast. Hij had door een schuiver een blessure aan een spier op zijn rug. Die was ook echt flink gezwollen. Hij reageerde niet echt fijn op de behandeling zelf, het zetten van de naalden deed echt pijn :(:) . Maar 1 uur na de behandeling werd de zwelling al zienderogen minder en de volgende dag kon ik die plek alweer poetsen zonder dat hij duidelijke signalen van pijn liet zien.

Kidde

Re: Ervaring gezocht met dry needling (paarden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 15:13

Hier merkte ik eerlijk gezegd niet heel veel verschil... De behandelingen zelf vond hij ook totaal niet prettig, daarom laat ik het ook niet meer doen. De persoon die ik heb laten komen staat verder wel goed aangeschreven hoor, dus daar ligt het niet aan.

Pien1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 22:17

Dankjullie wel. Inoterry was 1 behandeling genoeg ?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:22

Goede ervaringen mee. Ik doe zelf ook aan dry needling, de eerste keer dat ik het toepaste was bij mn eigen pony en waauw, hij liep zo gaaf en ontspannen, ik merkte dus heel veel verschil, maar hij houdt van nature al heel snel vast.

Cera_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 22:48

De osteopaat die bij mijn paard langs komt heeft dry needling in haar pakket zitten, mijn paardje reageert er best wel goed op. Nauwelijks pijn, alleen een enkele keer zn hoofd omhoog doen, maar dit is ook niet echt noemenswaardig.
Na deze behandelingen was hij wel altijd lekker soepel, maar dat zou ook heel goed kunnen komen door de osteo behandeling.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 06:41

Ook hier een keer gedaan bij pony via ostheopaat. 0.0 verschil.
Overigens heb ik het zelf ook gehad en ook daar 0.0 verschil.