Iemand ervaring met laser na trauma aan diepe buigpees i

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

romy1412

Iemand ervaring met laser na trauma aan diepe buigpees i

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 09:26

Onze pony heeft september 2017 een ongeval gehad waarbij haar diepe buigpees voor de helft was doorgesneden en sesamschede+kroongewricht beschadigd zijn geraakt. Zij is toen direct geopereerd en heeft hierna nog wekenlang boxrust gehad. Nu zijn we sinds begin dit jaar bezig met stappen (eerst 10 en nu 20 min PD). Maar ik zit te overwegen om hierbij lasertherapie en evt aquatraining te gaan doen. Volgens de kliniek zal het niet veel toevoegen maar ik wil toch graag weten of iemand ervaring ermee heeft.

Elisa2

Re: Iemand ervaring met laser na trauma aan diepe buigpees i

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:33

PB JandeRegelaar even, die heeft veel ervaring met lasertherapie voor paarden.

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 09:39

Mijn paard heeft een blessure aan beide achterbenen (tussen pezen) ze gaat ook volgende week starten met laser en aquatrainer. Wel grappig dat we dezelfde keuze maken.
Aquatherapie was mijn dierenarts wel direct voor maar laser ook minder. Sta toch achter mijn keuze en ben benieuwd hoe het uitpakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:04

Mijn paard zijn tussenpees was beschadigd en die heeft vrijwel direct een lazer therapie ondergaan wat zeer goed geholpen heeft. Heeft 7 maanden gerevalideerd. Dit was een jaar geleden en het paard is nu alweer 5 maanden probleemloos terug in volle training.
Ik zou het dus zeker een overweging vinden. Vooral om de plek waar de pees beschadigd is het weefsel zacht en elastisch te houden wat heel belangrijk is bij een pees blessure.
Heeft de kliniek een rede gegeven waarom ze er geen heil in zien?

ellentje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:45

Mijn dierenarts was vooral bang dat de laser de pees niet zou bereiken. Echter de vrouw die de behandeling geeft zegt dat deze tot wel 7 cm door de huid/been kan.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:02

Elisa2 schreef:
PB JandeRegelaar even, die heeft veel ervaring met lasertherapie voor paarden.

Idd, deze meneer moet je hebben. Hij weet ook wie in jouw buurt en laser heeft.

romy1412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:21

Bedankt voor jullie reacties! Ga idd toch m'n gevoel volgen en voor lasertherapie. Bij de volgende controle dan kijken of ze al toe is aan aquatraining.