Paard pijn aan de buik

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flame25

Paard pijn aan de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-18 22:08

Mijn paard heeft als ze weer op gras staat een pijnlijke buik. Haar buik is voller en als ik een beetje druk geef geeft ze aan pijn te hebben. Boos kijken, achterbeen omhoog doen.

Als ze alleen hooi krijgt die dag, omdat het weiland te nat is dan is dit niet zo. Slankere buik en geen uiting van pijn op druk.

Ze heeft een verleden met hoefbevangenheid. Kan het zijn dat ze op de 1 of andere manier niet meer tegen gras kan? Zijn er mensen die soortgelijke ervaringen hebben?

Flame25

Re: Paard pijn aan de buik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 10:56

Niemand ervaringen of ideeën?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 10:59

Ze zal niet tegen die sterke wisselingen van voer kunnen, is voor geen enkel paard goed :n

Dus het grazen langzaam opbouwen in combinatie met nog deels hooi bijgeven en niet de ene dag hooi, dan vol de wei op en dan weer terug op hooi...

Succes!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:07

Een verleden met hoefbevangenheid en gras gaan helaas niet goed samen.
En al helemaal niet in het voorjaar.
Hoefbevangenheid tast niet enkel de hoeven aan, maar ook de darmflora en de vertering van suikers.
Het veiligste is te wachten tot einde bloei van het gras ( eind juni ). En dan langzaam opbouwen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 11:17

Hoe lang staat ze nu op gras? Als ze op stal heeft gestaan de hele winter dan moet je langzaam opbouwen en niet gelijk bijv halve dag naar buiten. Dan kunen ze goed buikpijn krijgen.

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 12:06

Veel gras staat er nu niet meer en het werd rustig opgebouwd. Vorig jaar had ze ook al last van een bolle buik, die pijnlijk aanvoelde. Ik dacht en iemand anders die mijn paard behandelt dat het de spieren waren die pijnlijk waren. We rijden nu al een hele tijd niet, vanwege lichamelijke ongemakken van haar. Soms is het dan ook moeilijk om de vinger op de zere plek te leggen en te snappen wat er precies aan de hand is.

Ze staat nu op stal. Laatst stond ze denk ik van 11:00 tot 15:00 in het weiland. Waarvan ik driekwartier met haar bezig was, waarbij ze dus die driekwartier niet kon eten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:15

Ik zou een veearts laten kijken :j