Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kiki1976 schreef:Mijn merrie heeft het ook 1x gehad. Volgens de da was de kans heel groot dat ze ergens door geprikt was. Mede doordat er niets verandert was.
Overigens had zij haar halve kling geschuurd, omdat er veel zwelling zat.
Ze had op dat moment ook een veulen van 3.5 mnd aan de voet, maar doordat zij zich zo ellendig voelde was haar uier ook leeg en duurde wel een paar dagen voordat het weer beter werd.
Maar heb je zelf een idee wat een trigger is?
Of is er onlangs wat verandert?
RianneH schreef:Of 'gewoon' zelf een portie ander ruwvoer inkopen. Is het mogelijk om bijvoorbeeld hooi te geven?
Komt het ruwvoer ieder jaar van hetzelfde land of regio? Klinkt inderdaad sterk op iets uit het voer, hoewel ik de eerste prikkers al heb zien vliegen. Voereliminatie kan je relatief gemakkelijk uitvoeren, eventueel onder begeleiding van de dierenarts.
Je zegt nu opeens wel, is er een verband met net een nieuwe baal open en de reactie?
Monique schreef:Ik vind het ook gek dat hij antibiotica krijgt. Een ontstekingsremmer is beter. Iets zoals cortisonen.
TinGu schreef:Wat sneu!
Paard op stal had dit ook, reageerde eerst goed op prednison, maar kwam steeds vaker terug en medicatie deed steeds minder. Uiteindelijk is paard ingeslapen omdat het onhoudbaar werd. Helaas zijn ze nooit achter de oorzaak gekomen.
Ik kan je dus ook niet verder helpen, ik hoop dat die van jou snel opknapt!