Pony gevallen/uitgegleden, kreupel?

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Renata17

Pony gevallen/uitgegleden, kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-18 23:43

Heyy Bokkers!

Ik heb na even twijfelen toch maar een boktaccount aangemaakt om deze vraag te kunnen stellen. Laat ik eerst even uitleggen wat er is gebeurd.
Ik en mijn pony moesten over een soort van rubberen mat heenlopen, daar hoeven we normaal nooit overheen maar nu was de andere doorgang geblokkeerd door een trekker. Het had geregend dus ik besloot rustig te stappen maar m'n pony vond het blijkbaar iets spannend dus probeerde harder te gaan. Haar achterbenen gleden onder haar weg omdat de mat wat glad was en zij een snelle beweging maakte en zo viel ze op de grond. :(:) Ze stond op maar zette geen druk meer op haar linkerachterbeen/hoef. Ze hinkelde en daar gingen alle alarmbellen van mij bij rinkelen! Ik liet haar een paar meter op de stenen lopen met de hoop dat het beter liep en uiteindelijk ging ze er weer heel voorzichtig op lopen. _/-\o_ We gingen wanneer ze weer een beetje oke liep naar de bak waar ik haar liet stappen en draven aan de longeerlijn. Ze liep weer bijna als de oude maar toch nog niet helemaal geweldig. Ik heb nog zo'n 5 minuten met haar gestapt en haar toen op stal gezet. Nu vraag ik me af, moet ik hier nog de veearts voor bellen? Als het nodig is dan doe ik het zo ie zo natuurlijk! Ik probeer altijd zo goed mogelijk voor mijn pony te zorgen maar dit is mijn eerste pony en ze heeft nog nooit zoiets gehad dus ik vraag toch even het advies van anderen er bij. Nogmaals: ik heb geen problemen met veearts kosten/de veearts laten komen en als het ook maar half nodig blijkt te zijn doe ik het direct! Maar ik vroeg het me toch even af: is het wel echt nodig om de dierenarts te laten komen, aangezien ze al weer zo snel veel beter liep? Hoe je het ook went of keert, we gaan een paar dagen rustig aandoen (alleen stappen) en daarna rustig opbouwen! Want haar eventuele herstel wil ik hoe dan ook niet in de weg zitten! :j (Ze is een New Forest merrie van 7 jaar, mocht dat relevant zijn.).

it took some time but we got there :+:

lotthje

Re: Pony gevallen/uitgegleden, kreupel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:00

Er is niets mis met de DA bellen als je twijfelt. Als ze kreupel loopt, loopt ze kreupel. Ik zou zelf even afwachten tot morgen en dan kijken of ze nogsteeds kreupel loopt, en dan de DA bellen.

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:15

Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd de DA bellen als je je daar beter bij voelt! Ik zou het koelen en even afwachten en dan evt de DA bellen.

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:26

Geef haar een paar dagen rust. Wat stappen aan de hand en dat is genoeg.
Als ik flink onderuit ben gegaan heb ik ook een beurse plek en wat spierpijn. Niet direct een drama, maar even vervelend. Dan doe ik wat kalmer aan.
Dan ga ik trouwens ook niet naar de dokter. ;)

Als het echt direct fout is zie je dat meteen, en anders gewoon een paar dagen aankijken en rust geven.

Succes!

Retiens la nuit... ;)

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-18 00:28

Ik zou zoiets enkele dagen aanzien en je pony laten rusten.

Als wij vallen,kunnen we ook ergens enkele dagen wat pijn hebben,gaat meestal vanzelf over met wat rust,bij een ander dier is dat niet anders.

Hou ze in de gaten,wordt het slechter,bel datpn sowieso de DA,maar verl kans dat ze na enkele dagen gewoon weer normaal loopt.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie