Wat weetjes:
* shetlander
* 150 kg
* ruin
* 12 jaar
Hij loopt voor de wagen/naast de fiets. Ongeveer 3 keer per week opbouwend tot 30 km. Van oktober tot begin februari heeft hij stil gestaan.
Voor hij aan huis kwam , stond hij bij mijn vader waar hij alleen 2 keer per dag een bergje kuil kreeg. Hier had hij alleen geregeld diarree op.
Bij ons zijn ze meteen op onbeperkt hooi gegaan, hiervan aten ze ongeveer 11 kg per dag ( 350 kg en 150 kg pony) uit slowfeedernetten. Daarnaast kreeg Jimmy vitaminebrok en 200gram power plus mix van havens. We reden toen ongeveer 50 km per week met hem.
Langzaam kwam hij wel iets bij, maar eigenlijk bleef hij het hele trainingseizoen wel prima.
Zo was hij in September.

Een maand later is hij stil komen te staan en toen bleek hij eind oktober toch wel flink aangekomen te zijn. We hebben toen eerst het hooi aangevuld met stro en in plaats van de hele dag onbeperkt eten, hebben we hooi gegeven met af en toe een uurtje of 2 geen hooi.
Vanaf Januari hebben we hem overgezet op graszaadhooi, 4 kg per dag uit 2x2 netten.
Boven was eind oktober, onder is eind januari

Begin Februari ben ik het trainen weer op gaan bouwen en krijgt hij ook weer 200 gram powerplus mix erbij.
Hij loopt momenteel:
*1 keer per week voor de sulky ongeveer 8 km
* 1 keer per week langs de fiets ongeveer 8 km
* 1 keer per week een half uurtje longeren aan de dubbele lijnen.
Qua voer krijgt hij momenteel:
* smorgens 2 kg graszaadhooi
* savonds 1 kg graszaadhooi 1 kg gewoon hooi
* 200gram powerplusmix
* 1 handje subli slobber met wat oerbalans/magnesium/vitamine e.
Dit is het verschil tussen boven vorig jaar toen hij net aan huis kwam en onder hoe dat hij nu is.

Pony is het afgelopen jaar behandeld voor maagzweren omdat hij voorheen vaak zonder eten stond. Daarnaast is hij behandeld door de fysio, de tanden zijn gedaan en hij is getest op cushing.
Nu merk ik dat hij schraler is in bespiering dan toen we vorig jaar begonnen. Dus ik heb het idee dat hij wat mist in zijn voeding. Dus misschien kan iemand hier met mij meedenken?