Liksteen tegen verveling?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

amiraanouk

Liksteen tegen verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 22:17

Hoi,

Mijn paard verveeld zich heel erg in de paddock. Ik dacht dat een liksteen misschien een oplossing kon zijn. Maar welke?
Daarnaast willen we dan in elke paddock een liksteen hangen, wat zou betekenen dat ze ook aan elkaars liksteen zouden moeten likken, want ze staan apart, maar niet altijd in dezelfde paddock, maken paarden hier een probleem van?
Ik las ook de tip om een boomstam in de paddock te leggen, die hebben we genoeg, maar doen ze daar echt wat mee? Gaat het dan vooral om de schors die erom heen zit?

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:19

Wij hebben hier verschillende soorten likstenen, kunnen ze kiezen wat ze willen. En het werkt inderdaad tegen verveling.
Stuk boomstam vinden ze ook geweldig, daar eten ze de bast helemaal van weg. (wel even opletten welke soorten je gebruikt, moet uiteraard niet giftig zijn).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:20

Likstenen vullen de zouten en mineralen aan, gaat dus niet echt helpen tegen verveling maar is wel fijn als de paarden eentje hebben.
Likstenen gebruikt door meerdere paarden is geen probleem.

je hebt ook likstenen met smaakjes en houders, die helpen wel tegen verveling maar bevatten ook veel suiker, dat moet je dan maar willen.

Boomstammen kunnen ze op gaan staan of schuren, wilgentakken vinden ze vaak lekker om te eten. Maar het beste tegen verveling is een vriendje en onbeperkt hooi (in slowfeeders) op verschillende plaatsen.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:23

Wilgen takken, die eten ze graag op :) verder zag ik laatst een bal met gaten waar je hooi in kunt stoppen om te spelen/eten. Waarom staat je paard alleen? Wat mijn paarden het liefst doen is gewoon lekker samen zijn, kroelen, af en toe wat gek doen..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:26

Ik vind het niet gek dat je paard zich verveelt als hij alleen staat. Waarom staat hij niet met andere paarden samen in een paddock? Dat lijkt me veel gezonder voor 'm dan gezelschap van een liksteen.

amiraanouk

Re: Liksteen tegen verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 22:58

We hebben een heleboel stukken stammen liggen van een wilgenboom dus dat moet geen kwaad kunnen denk ik. Dus toch maar voor een liksteen kijken?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:02

Nee. Voor gezelschap kijken!

amiraanouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-18 23:04

Mijn paarden kunnen niet bij elkaar staan... Dat is geen optie. Als ze op de wei staan gaat het, want dan kunnen ze genoeg afstand nemen, in de paddock is het te gevaarlijk.