Mijn merrie liep een week lang stijver de box uit, maar nog wel zuiver. Einde van de week les, liep ze echt kreupel in draf. Dus 2 dagen daarna de da er bij:
Dat was vorige week maandag. Tijdens het dierenarts bezoekje liep ze eigenlijk weer goed op harde en zachte. Maar de buigproef rechtsvoor kwam ze mankend uit. Ik heb dus braaf een week gestapt 10 min en daarna 10 min gekoeld. Met de afspraak over 2 weken herhaling BP. De oliebol ging afgelopen maandag gek doen... de laatste dag dus. Ze leek eigenlijk goed te lopen maar een half uur later de draai de paddock uit, liep ze goed kreupel. Vervolgens de rechte lijn naar stal toe liep ze beter maar wel gewoon wat korter.
Volgende ochtend, de draai uit haar stal weer kreupel/mankend. Door naar de paddock, liep ze weer beter in stap. Savonds zelfde verhaal. Die dag niet gestapt. Woensdag: volgens stalgenootje smorgens zuiver de boks uit, savonds bij mij ook weer.
Balen, vanmorgen (donderdag) weer wat onregelmatig de draai de box uit gekomen, rechtuit liep ze wel weer beter dus ook tijdens het stappen. Daarna weer de paddock in, ze ging even draven zag ik. Niet mankend, maar duidelijk iets korter rechtsvoor. Het zit dus gewoon niet lekker.
Vanmorgen voelde ik ook aan de binnenkant van het pijpbeen, net onder de knie een fractie warmer en een tikkie vocht.
Ik wil verder gaan onderzoeken, maar wat denken jullie dat nu een juiste aanpak is? Eigenlijk had ik na het eerste dierenarts bezoek een vervolg afspraak gemaakt over 2 weken voor een herhaling van de buigproef rechtsvoor maar daar kan ik de donder op gelijk stellen dat ze daar niet goed uitkomt, die ga ik dus afzeggen. Ik wil nu naar een andere dierenarts gaan voor verder onderzoek. (Echo/verdoving/röntgen)
Even wat info over het paard: 4, bijna 5 jaar. Nog niet ingereden, sinds een half jaar bij mij, en gaat niet meer weg

Sinds een maand of 2/3, zo 3 keer per week licht aan het longeren of loswerken (á15 min waarvan 5 draf, en nu 2 keer een rondje galop gevraagd). Dit alles zonder bijzet, op haar eigen tempo zonder bit.
Ofwel vrijwel onbelast de eerste 5 jaar van haar leven...