dingogirl schreef:dat er bij zulke dingen door bijna iedere dierenarts boxrust geadviseerd wordt stoort mij altijd.
als een paard stilstaat is er weinig doorbloeding in benen en hoeven en dat bevorderd de genezing niet echt.
en als ze dan buiten komen zijn ze vaak zo blij en druk dat de kans op een nieuwe blessure groot / groter is.
gewoon de wei op en lekker laten rondkuieren. en niet iedere dag kijken of " ïe" al goed loopt maar na een week of 4 beoordelen hoe het gaat.
Myrtheke1995 schreef:DA is gisteren langs geweest.
Peesblessure ter hoogte van de aanhechting met het gewricht. 2 tot 4 weken boxrust, minimum 8 weken niet rijden.
Negativity schreef:Een paard kan een voorbeen niet echt op rust zettengewoon naar je veearts luisteren! Je paard hoeft maar één rare beweging op de wei te maken en je bent weer verder van huis.
Negativity schreef:Een paard kan een voorbeen niet echt op rust zettengewoon naar je veearts luisteren! Je paard hoeft maar één rare beweging op de wei te maken en je bent weer verder van huis.
Joolien schreef:Negativity schreef:Een paard kan een voorbeen niet echt op rust zettengewoon naar je veearts luisteren! Je paard hoeft maar één rare beweging op de wei te maken en je bent weer verder van huis.
Dat kan weldegelijk. Paarden zetten het voorbeen naar voren, buiten de massa. Dat doen ze niet snel, maar vaak als ze wat ongemak hebben.
Janneke2 schreef:Myrtheke1995 schreef:DA is gisteren langs geweest.
Peesblessure ter hoogte van de aanhechting met het gewricht. 2 tot 4 weken boxrust, minimum 8 weken niet rijden.
Nare diagnose...!
Nee - boxrust is niet leuk, maar enkele reis slager ook niet.
Oud gezegde:"onder de geneesmiddelen zijn bittere pillen...".
Heeft de DA nog iets gezegd over 2x per dag 10 minuten stappen...?
And please:"het dier zal het zelf wel ontlasten" - dan begrijp je de pees niet. Tegen de tijd dat het zeer doet is er al fikse schade.
Als de pijn (gelukkig maar) weg is, is de pees nog nul belastbaar.
Troost je: mijn schimmel kwam weer volledig hersteld compleet terug in het werk.
dingogirl schreef:dat er bij zulke dingen door bijna iedere dierenarts boxrust geadviseerd wordt stoort mij altijd.
als een paard stilstaat is er weinig doorbloeding in benen en hoeven en dat bevorderd de genezing niet echt.
en als ze dan buiten komen zijn ze vaak zo blij en druk dat de kans op een nieuwe blessure groot / groter is.
gewoon de wei op en lekker laten rondkuieren. en niet iedere dag kijken of " ïe" al goed loopt maar na een week of 4 beoordelen hoe het gaat.
EmptyWords schreef:ik heb met een peesblessure er ook voor gekozen mijn paard gewoon in de wei te zetten. op stal werd hij onrustig als de rest naar buiten gaat, dat korte draaien is dan echt niet bevorderlijk. Op de wei was hij rustig en kon hij veel rechtuit lopen..
maar... doen waar jij je goed bij voelt ts
Gebruikers op dit forum: MissMarije, scoebje en 4 bezoekers