Bultjes rug en schouder.. melanomen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bultjes rug en schouder.. melanomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:04

Met de handen in het haar open ik helaas alweer een nieuw topic. :\
Gisteren toen ik mijn paard lekker lang stond te borstelen, maakte ik een merkwaardige ontdekking.. dat ze in haar manenkam 1 melanoom heeft wist ik al. Maar nu voelde ik over haar schouders en langs de ribben zegmaar, midden van de buik/rug bij de ribben. En daar schrok ik. Allerlei harde bultjes, van heel klein tot 1 bultje van de grootte van een 10 cent ongeveer. ;( Die redelijk grote kon ik zowat vastpakken. Je moet wel drukken om het te kunnen voelen. Toen ik op zo een bultje drukte, deed ze direct zeer gevoelig haar rug omlaag. :n Nu vraag ik me toch wel echt af of dit melanomen kunnen zijn. Met zadelen was mijn paard al net een piranha, en na deze ontdekking kan ik dus waarschijnlijk ook dat gedrag verklaren. Ik ben bang of dit iets echt ernstigs kan betekenen. Ik weet dat melanomen heel slecht af kunnen lopen.. :\
Als ze nooit meer zou mogen rijden zou dit jammer zijn, maar geen mega grote ramp. Echter ben ik bang dat ze er in vrijheid ook last van kan hebben. Bijvoorbeeld met rollen of iets dergelijks. Ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen wat het kan zijn. Een foto heb ik nog niet. Als je goed kijkt is het redelijk zichtbaar, maar die bultjes op de schouder zijn niet zichtbaar en ook erg klein.
Vandaag laat ik er even een stalgenoot naar kijken die veel kennis heeft, en ik laat de dierenarts komen als zij vermoed dat dit is serieus of ernstigs kan zijn.
Qua voer is er niets veranderd, ook niet qua bodembedekking.
Mijn paardje is 9 jaar en een vliegenschimmel ...
Wie weet iets?.. of heeft een dergelijke situatie gehad?

Polly
Moderator Algemeen

Re: Bultjes rug en schouder.. melanomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:04

Polly schreef:
[MD] Bultjes hier en daar

Daar heb je in januari toch ook al een topic over geopend?

Helaas ging dat over andere bultjes dat kwam door allergie voor een appelbit. Dat waren vochtbultjes. Deze zijn hard en ben bang voor iets dat niet goed is.

bruintje123

Re: Bultjes rug en schouder.. melanomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:06

Bultjes op het lijf door een appelbit?
Ik zou willen zeggen laat je niet zoveel wijsmaken.

Laat hier de da naar kijken als je bang bent.
simpel

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:06

Ik denk dat je in dit topic hetzelfde advies gaat krijgen als in je vorige topic.

Probeer je niet om elke dwarsliggende haar enorm veel zorgen te maken, laat het beest nakijken en ga genieten van je paard.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:09

Ik denk dat je alleen een antwoord op je vraag krijgt als je er een dierenarts naar laat kijken. Wij kunnen van achter de computer moeilijk zien wat het is.