Ik ben mij de laatste tijd iets meer aan het verdiepen in paarden voeding. Althans, ik probeer me te verdiepen.... ik vind het best lastig. Dus vandaar dit topic.
Ik hoor de laatste tijd best vaak dat mensen hun paard dubbelop voeren. Bijv. Krachtvoer, müsli en supplementen. Ik ben er daar ook een van.
Tijdje geleden zijn we op stal over gegaan op ander (goedkoper) voer. Nu wil dat niet zeggen dat dit goedkopere voer minder goed is. Ik wilde dit gaan uitzoeken maar weet eigenlijk niet wat de juiste of normale verhoudingen zijn.
Ik ben heel erg benieuwd wat er nu krachtvoer hoort te zitten. Wanneer zit er te veel van iets in. Bijv. Suikers, eiwitten, zetmeel enz.
Mijn paard krijgt nu Gastro + In de ochtend en avond een schep (kilo) Daarnaast krijgt ze na het rijden ong. 3/4 schep slobber. Ze staat 4a5uur per dag buiten en krijgt 4x per dag hooi. Ze is 1m67, rank gebouwd en wordt 5 dagen getraind. Sinds kort wordt ze wat meer doorgetraind en wordt er wat meer gevraagd. Ik wil langzaam stoppen met de Gastro omdat dit niet in het stalgeld zit. ik heb het gevoel dat haar darmen weer rustig zijn.
Ik hoor graag jullie ideeën. Waar kijken jullie naar bij krachtvoer. Wanneer zou je iets niet voeren enz.
Alvast bedankt