In oktober vorig jaar is via bloedonderzoek vastgesteld dat mijn bijna 28 jarige merrie Cushing heeft. Ze heeft de typische lange vacht en komt in het voorjaar maar moeilijk door de verharing heen. Ze heeft niet die vochtophoping boven de ogen en was ook niet down o.i.d. Toch kwam er een forse verhoging uit de bloedwaarden, 195 daar waar de norm tussen de 0 en 11 of 12 ligt.
Maar goed, na diagnose begonnen met Prascend, 1x daags 1 tablet. Daarbij gaf de dierenarts aan dat opnieuw de waarden laten meten op z'n vroegst zin heeft een jaar na aanvang van starten met de medicatie omdat de waarden zo hoog waren.
Maar nu vind ik mijn merrie de laatste maand opvallend onrustig. Het is altijd een loperig paard geweest maar is nu toch een dame op leeftijd die er de laatste jaren redelijk relaxed bij heeft gestaan. Wel attent en bij bijzondere dingen op en neer gaan rennen, maar niet constant en zonder aanleiding.
Nu is ze dus de laatste maand ineens heel onrustig in de paddock, veel op en neer rennen en dat ook zo een uur volhouden. Omgeving, voer, maatje zijn niet veranderd, alleen dus dat ze sinds eind oktober vorig jaar Prascend krijgt.
Iemand een idee?