Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:25

Als nou al die mensen die hier zo negatief reageren en er dus niet in geloven het nu eens gewoon een x uit proberen..Jullie hebben echt geen flauw benul wat het inhoudt..En kom dan hier eens terug en vertel je bevindingen.. :Z

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 15:35

Weidebloem schreef:
Mijn paard is een jaar geleden ook enorm opgeknapt dankzij cs behandelingen en vervolgens osteopaat. Zat helemaal vast in haar hoofd, borst en rug. Hormonen lagen overhoop, hypofyse en atlas zaten vast. Week na de behandeling kon ik zonder problemen weer aan haar hoofd zitten, daarvoor bleek ze ze al heel lang met barstende koppijn rond te lopen. Tja, geen wonder dat ze al die tijd zo chagrijnig was....

Ben nu alleen op zoek naar een nieuwe cs therapeut in omgeving Delft-Rotterdam. Iemand goede ervaringen met een therapeut in deze regio?



Ik heb Kiara van grevenbroek. Heel fijn, neemt de tijd, legt uit en heeft veel diploma’s behaald.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 16:54

Elco schreef:
Als nou al die mensen die hier zo negatief reageren en er dus niet in geloven het nu eens gewoon een x uit proberen..Jullie hebben echt geen flauw benul wat het inhoudt..En kom dan hier eens terug en vertel je bevindingen.. :Z


Als jij de behandelingen betaalt!

Als je ook maar een fatsoenlijke basiskennis hebt van enkel anatomie dan weet je dat zeker 90% van de dingen die hier gezegt worden gewoon NIET mogelijk zijn. Heeft niets met negatief zijn of er niet in geloven te maken...

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:29

Sewri schreef:
Elco schreef:
Als nou al die mensen die hier zo negatief reageren en er dus niet in geloven het nu eens gewoon een x uit proberen..Jullie hebben echt geen flauw benul wat het inhoudt..En kom dan hier eens terug en vertel je bevindingen.. :Z


Als jij de behandelingen betaalt!

Als je ook maar een fatsoenlijke basiskennis hebt van enkel anatomie dan weet je dat zeker 90% van de dingen die hier gezegt worden gewoon NIET mogelijk zijn. Heeft niets met negatief zijn of er niet in geloven te maken...


Wel raar dat het dan wel werkt bij mijn paard..En is niet veel duurder dan de voorrijdkosten van een DA..Waar ook veel medicijnen lees troep niet werkt wat wel wetenschappelijk bewezen is.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:41

Elco schreef:
Sewri schreef:

Als jij de behandelingen betaalt!

Als je ook maar een fatsoenlijke basiskennis hebt van enkel anatomie dan weet je dat zeker 90% van de dingen die hier gezegt worden gewoon NIET mogelijk zijn. Heeft niets met negatief zijn of er niet in geloven te maken...


Wel raar dat het dan wel werkt bij mijn paard..En is niet veel duurder dan de voorrijdkosten van een DA..Waar ook veel medicijnen lees troep niet werkt wat wel wetenschappelijk bewezen is.


Hoe weet je wel zo zeker dat het werkt? Een onderzoek opgesteld door jezelf, uitgevoerd door jezelf met maar 1 onderzoeks object en dito resultaat. Analyse en conclusie ook door jezelf...Lekker betrouwbaar :Y)

De “troep” werkt wel degelijk, enkel is ieder paard weer een geval apart en kan ook een dierenarts een verkeerde diagnose stellen:) Dat zegt niets over de medicijnen...

En daarbij, enkel voorrijdkosten...Ik vind elke euro al teveel besteed aan iets wat ik zelf zou kunnen doen.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:43

Sewri schreef:
Weidebloem schreef:
Mijn paard is een jaar geleden ook enorm opgeknapt dankzij cs behandelingen en vervolgens osteopaat. Zat helemaal vast in haar hoofd, borst en rug. Hormonen lagen overhoop, hypofyse en atlas zaten vast. Week na de behandeling kon ik zonder problemen weer aan haar hoofd zitten, daarvoor bleek ze ze al heel lang met barstende koppijn rond te lopen. Tja, geen wonder dat ze al die tijd zo chagrijnig was....

Ben nu alleen op zoek naar een nieuwe cs therapeut in omgeving Delft-Rotterdam. Iemand goede ervaringen met een therapeut in deze regio?


Ik wil niet heel vervelend zijn hoor, maar “vast” in de hypofyse? Wat moet ik me daar bij voorstellen :+ Denk dat als die echt “vast” zit buiten zijn aanhechting om dat je wel wat meer problemen hebt dan enkel een chagerijnig paard :=


Hoe het nu precies zat jan ik niet meer na vertellen. Volgens mij trokken de spieren rond de atlas en beïnvloedde dat ook de hypofyse waardoor deze ontregelt was.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:47

[quote="Lootje1991"
Ik heb Kiara van grevenbroek. Heel fijn, neemt de tijd, legt uit en heeft veel diploma’s behaald.[/quote]

Dank je voor de tip!

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:51

Graag gedaan. Ze komt bij mij de 4de weer

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 17:53

@Sewri ik ben geen penny meisje en weet donders goed hoe de anatomie van een paard in elkaar steekt..
Ik snap alleen niet waarom je in een topic zit waar je totaal niet geinteresseert in bent en alleen maar je gal komt spugen.
En mijn paard was afgeschreven in de kliniek voor de sport maar wel vol gedouwd met prednisol wat geen reet heeft geholpen..En heel veel geld lichter.

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 18:04

Elco schreef:
@Sewri ik ben geen penny meisje en weet donders goed hoe de anatomie van een paard in elkaar steekt..
Ik snap alleen niet waarom je in een topic zit waar je totaal niet geinteresseert in bent en alleen maar je gal komt spugen.
En mijn paard was afgeschreven in de kliniek voor de sport maar wel vol gedouwd met prednisol wat geen reet heeft geholpen..En heel veel geld lichter.


Ik zag nergens dat jij niet weet hoe de anatomie van een paard in elkaar steekt, ik zei enkel dat je “onderzoek” niet heel betrouwbaar is en daarom de daadwerkelijke werking toch best in twijfel getrokken mag worden.

Ik ben heus wel geïnteresseerd, want niemand kan uitleggen GOED onderbouwt hoe het kán werken en heeft daar betrouwbare resultaten van. Vind het alleen maar een beetje banketstaaf dat mensen zo opgelicht worden in deze rage van CST...

Waarom zou je, als je paard al afgeschreven is, hem nog volduwen met predison en dan verwachten dat hij niet meer afgeschreven is? Beetje omgekeerde wereld denk ik dan. Oh en gal spuwen, beetje overdreven vind je niet :+

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 19:25

Citaat:
Hoe weet je wel zo zeker dat het werkt? Een onderzoek opgesteld door jezelf, uitgevoerd door jezelf met maar 1 onderzoeks object en dito resultaat. Analyse en conclusie ook door jezelf...Lekker betrouwbaar :Y)

Even het heldere verschil tussen wetenschap en enkel rationeel redeneren:
een onderzoeksgroep N=1 zonder "echte" controlegroep geeft idd een uiterst smalle basis-
maar wetenschap is WEL gebaseerd op onderzoek, waarneming pas daarna falsificatie.

Als wetenschapper moet je de bereidheid hebben om uiterst onwaarschijnlijke resultaten niet direct met een 'dit kan natuurlijk niet!' van tafel te vegen.

Citaat:
Ik vind elke euro al teveel besteed aan iets wat ik zelf zou kunnen doen.

Ehm - "don't try this at home" - er is echt scholing nodig om brokken te voorkomen! ('Dat kan ik ook zelf wel')

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:38

Waarom zou je, als je paard al afgeschreven is, hem nog volduwen met predison en dan verwachten dat hij niet meer afgeschreven is? Beetje omgekeerde wereld denk ik dan. Oh en gal spuwen, beetje overdreven vind je niet :+[/quote

Volgens de kliniek had hij chronische bronchitis, hij hoette zich helemaal kapot vandaar ook de prednison.En om die reden ook afgekeurd voor de sport.
Hij is er nu helemaal vanaf toch wel een beetje vreemd vind je niet.?

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 20:54

Janneke2 schreef:
Citaat:
Hoe weet je wel zo zeker dat het werkt? Een onderzoek opgesteld door jezelf, uitgevoerd door jezelf met maar 1 onderzoeks object en dito resultaat. Analyse en conclusie ook door jezelf...Lekker betrouwbaar :Y)

Even het heldere verschil tussen wetenschap en enkel rationeel redeneren:
een onderzoeksgroep N=1 zonder "echte" controlegroep geeft idd een uiterst smalle basis-
maar wetenschap is WEL gebaseerd op onderzoek, waarneming pas daarna falsificatie.

Als wetenschapper moet je de bereidheid hebben om uiterst onwaarschijnlijke resultaten niet direct met een 'dit kan natuurlijk niet!' van tafel te vegen.

Citaat:
Ik vind elke euro al teveel besteed aan iets wat ik zelf zou kunnen doen.

Ehm - "don't try this at home" - er is echt scholing nodig om brokken te voorkomen! ('Dat kan ik ook zelf wel')


Met het eerste ben ik eens dat had ik zeker beter kunnne verwoorden. Het tweede wel niet helemaal. Er zijn dingen die gewoon onmogelijk zijn, een appel zal nooit een peer worden en omgekeerd.

Het laatste ook weer niet, 5 gram vingertop druk. Of je moet in een oog letterlijk staan te prikken maar brokken maak je daar toch echt niet mee...


Elco schreef:
Waarom zou je, als je paard al afgeschreven is, hem nog volduwen met predison en dan verwachten dat hij niet meer afgeschreven is? Beetje omgekeerde wereld denk ik dan. Oh en gal spuwen, beetje overdreven vind je niet :+[/quote

Volgens de kliniek had hij chronische bronchitis, hij hoette zich helemaal kapot vandaar ook de prednison.En om die reden ook afgekeurd voor de sport.
Hij is er nu helemaal vanaf toch wel een beetje vreemd vind je niet.?


Dat vind ik helemaal niet vreemd! Het eigen herstellend vermogen van een lichaam wordt nog altijd heel erg onderschat naar mijn inziens :) Zeker dat van dieren!

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 21:21

Citaat:
Met het eerste ben ik eens dat had ik zeker beter kunnne verwoorden. Het tweede wel niet helemaal. Er zijn dingen die gewoon onmogelijk zijn, een appel zal nooit een peer worden en omgekeerd.

...ik zou niet weten hoe dat moest: van een appel een peer maken.

De makke is natuurlijk wel: hoe weet je dan, dat iets 'positief niet kan'...?
Ook dat hoort volgens de regels der kunst/wetenschap onderzocht te worden.

Een vastzittend Turks zadel (zo je wil: os sfenoïd) kan bij een mens idd hormoonproblemen geven...

En bij een mens 5 gram druk geven op een sutura die al hoofdpijn veroorzaakt - doe maar niet. (Er vallen geen doden, maar de medisch ethische commissie kan er bezwaar tegen hebben - bij een paard loop je als knoeier uiteraard gevaar.)

Sewri
Berichten: 394
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 23:09

Het is maar goed dat os sphenoïdale, daarmee dus ook sella turcica, vast zit, zou niet goed zijn als deze los zat...

Problemen door sella turcica bij mensen zelf komt niet veel voor. Als er al problemen zijn dan zijn die doorgaans aangeboren. Normaal is het de hypofyse zelf die om diverse redenen problemen kan geven.

Daarnaast hadden we het over paarden, niet mensen:) Paarden hebben geen sella turcica (fossa hypophysialis) zoals wij dat hebben. Waar mensen echt een holte met open verbinding hebben is, komt bij paarden de benaming fossa hypophysialis toch meer tot recht. Het is namelijk eerder een ondiepe kuil zonder echte “wanden”. Het zal zelf nooit voor hormoon problemen überhaupt kunnen zorgen doordat het “niks” is.

En 5 gram, dat is 1 theelepeltje zout zonder “bergje” erop. Als dat pijn veroorzaakt dan is er wel iets heviger mis...

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:04

Elco schreef:
Als nou al die mensen die hier zo negatief reageren en er dus niet in geloven het nu eens gewoon een x uit proberen..Jullie hebben echt geen flauw benul wat het inhoudt..En kom dan hier eens terug en vertel je bevindingen.. :Z

Hoe merkwaardig.
Mijn ervaring is net dat sceptici doorgaans vrij goed weten wat een bepaalde alternatieve benadering inhoudt, terwijl believers meestal niet weten waarin ze nu eigenlijk geloven.

idje

Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 00:37

Daarbij vliegen de diagnoses om je oren.
Diagnoses stellen is aan artsen voorbehouden.
Wie een diagnose stelt zonder arts te zijn overtreedt de wet, is strafbaar en doet wettelijk gezien per definitie aan kwakzalverij.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 05:50

Stel je voor deze casus

een paard, 15 jaar, haken op de kiezen aan 1 kant.
De paardentandarts kijkt eerst naar de symmetrie van de spieren op het voorhoofd. Daar ziet hij ongelijkheid in de bespiering. Aan 1 kant spieren harder, meer spanning, dikker.
Het tmj gewricht is aan 1 kant pijnlijk als hij erop drukt.
De banden en pezen staan onder druk. Het paard heeft nu een voorkeurskant met kauwen om de pijn te verminderen. Spieren ontwikkelen zich niet meer symmetrisch aan het hoofd.
Hij weet met grote zekerheid nu al dat hij bij het openen van de mond haken gaat vinden aan 1 kant.

De spieren op de wangen links en rechts verschillen in dikte, spanning, hardheid. Dat kan je voelen en zien als je de wangen vergelijkt.
Het tongbeen trekt door de verschillende spierspanning acheef. Kan je ook voelen ónder de kaak.

Kortom er is spanning in het hoofd van paard, de bespiering links en rechts is niet symmetrisch, banden, pezen en facia staan onder ongelijke druk. Het pard heeft duidelijk last van de asymmetrie.

Je kan je voorstellen als deze ongelijke spanning langer duurt, dat er steeds meer klachten komen bij het paard.

Ruiters werken hard aan symmetrie in de bespiering van het lichaam van het paard.

Maar wie werkt aan symmetrie aan het hoofd van dit paard? Wie lost de problemen op van dit paard aan zijn hoofd?

Als de paardentandarts de haken verwijdert en het gebit gelijk maakt, lost het de problemen met "scheve" spanning in het hoofd niet op. Het verlicht wel de pijn bij het paard. Maar over 1 jaar constateert de paardentandarts weer haken.

En dat is nu mijn vraag hier

De reguliere artsen kunnen de asymmetrie niet oplossen. Welke medicijnen gaan hier het paard helpen? Ze onderdrukken de symptomen.

De paardentandarts brengt jaarlijks verlichting en zal de spanning verminderen misschien ook wel kunnen wegnemen als het probleem was ontstaan door de scheve tanden.
Maar wat als het probleem ontstaan was door een val? Een klap? Kaak scheef door val? Tongbeen scheef doordat iemand er aan getrokken heeft? Zoveel oorzaken kunnen asymmetrie in het hoofd veroorzaken.

Een fysiotherapeut werkt vanaf atlas naar beneden of met het kaakgewricht. Die verhelpen niet de asymmetrie van het hoofdbespiering.

Dus is de vraag wie lost in het reguliere medische circuit de onstane problemen op bij dit paard aan zijn hoofd?

Dit paard is op haar hoofd gevallen heuvel af in de duinen. Daarna gaan headshaken.

Het hele medische circuit bezocht. Duizenden euros verder geen oplossing gevonden.

Eerst heeft de paardenarts het gebit weer recht gemaakt.

Dasr komt de hulp van de cranio sacraal therapeut daarna. Die heeft dit paard geholpen om de spieren te ontspannen op het voorhoofd, waardoor de spanning af nam en gelijker werd De wangen laten ontspannen en de banden en pezen rondom het tmj gewricht.
Paard begon veel te gapen om zelf de spanning weg te krijgen uit het tmj gewricht. Het tongbeen laten ontspannen waardoor het weer gelijke spanning links en rechts had.

Na aantal behandelingen was de asymmetrie in het hoofd een heel stuk minder en stopte het paard met headshaken. Paardentandarts vindt al 4 jar geen haken meer.

Niets zweverigs aan. Niets raars aan. Niets geen oplichting.

Voor mij is dit logisch en begrijpelijk. Ik snap dat deze behandeling mijn paard helpt en dit was niet op te lossen met medicijnen of een reguliere behandeling.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:46

Hoi ik kom ook even meelezen. Laatst zei iemand tegen me dat mijn pony hoofdpijn had, het zou opzich een hoop verklaren...

Nu heb ik al 2 keer een kneus aan huis gehad (zadelmakers die heel slecht bleken te zijn), dus ben ik nogal bang om dit te gaan doen. Ik heb een zeer goede osteopaat, dus dat scheelt al wel, maar ik raak nu toch ook hierin geïnteresseerd. Ik ben zeer kritisch op wie er aan mijn paarden komt, maar ik heb hier zo weinig verstand van dat ik eigenlijk niet kritisch kan zijn :=

Ik lees dus de komende tijd eventjes mee
(Hopend dat de negativiteit een beetje weg gaat := )

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:37

Weidebloem schreef:
Mijn paard is een jaar geleden ook enorm opgeknapt dankzij cs behandelingen en vervolgens osteopaat. Zat helemaal vast in haar hoofd, borst en rug. Hormonen lagen overhoop, hypofyse en atlas zaten vast. Week na de behandeling kon ik zonder problemen weer aan haar hoofd zitten, daarvoor bleek ze ze al heel lang met barstende koppijn rond te lopen. Tja, geen wonder dat ze al die tijd zo chagrijnig was....

Ben nu alleen op zoek naar een nieuwe cs therapeut in omgeving Delft-Rotterdam. Iemand goede ervaringen met een therapeut in deze regio?


Ik weet iemand, Jolisa de blok.
Is mijn therapeute en woont onder Rotterdam

Janneke2

Berichten: 22780
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 14:45

idje schreef:
Daarbij vliegen de diagnoses om je oren.
Diagnoses stellen is aan artsen voorbehouden.
Wie een diagnose stelt zonder arts te zijn overtreedt de wet, is strafbaar en doet wettelijk gezien per definitie aan kwakzalverij.

Nee.
Ik heb expliciet gehoord van een arts die tevens jurist is: iedereen mag een diagnose stellen.

De titel 'arts' is wettelijk beschermd - je arts noemen zonder dat diploma (of na het geschrapt zijn uit het BIG register) is strafbaar. En terecht.

...en het scheldwoord kwakzalver kent volgens mij 1 enkel criterium: de spreker is ontevreden.

Clasical

Berichten: 1584
Geregistreerd: 25-09-14
Woonplaats: Arnemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 15:05

BigBen schreef:
Elco schreef:
Als nou al die mensen die hier zo negatief reageren en er dus niet in geloven het nu eens gewoon een x uit proberen..Jullie hebben echt geen flauw benul wat het inhoudt..En kom dan hier eens terug en vertel je bevindingen.. :Z

Hoe merkwaardig.
Mijn ervaring is net dat sceptici doorgaans vrij goed weten wat een bepaalde alternatieve benadering inhoudt, terwijl believers meestal niet weten waarin ze nu eigenlijk geloven.


Bijzonder dan dat heel veel van die sceptici
zichzelf nog steeds bezighoud met middeleeuwse tradities zoals bv. hoefijzers terwijl daar wel degelijk veel wetenschappelijk bewijs voor is dat ze schadelijk zijn.
Een heel groot deel van die zogenoemde sceptische mensen zijn zelf kuddedieren die op de gebaande paden blijven achter de rest aanhobbelen.
Je hebt mi mensen die denken op basis van hun ratio, mensen die denken op basis van emotie en mensen die denken vanuit bewustzijn ( intuïtie).
Ik denk dat jij en vele andere sceptici rationeel denken. Je ratio kan alleen maar nadenken over iets wat is geweest, het analyseren en verwachtingen hebben over de toekomst. Als je alleen maar vanuit je ratio kiest, dan kies je volgens patronen en automatismen uit het verleden.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 08:22

Myrth97 schreef:
Hoi ik kom ook even meelezen. Laatst zei iemand tegen me dat mijn pony hoofdpijn had, het zou opzich een hoop verklaren...

Nu heb ik al 2 keer een kneus aan huis gehad (zadelmakers die heel slecht bleken te zijn), dus ben ik nogal bang om dit te gaan doen. Ik heb een zeer goede osteopaat, dus dat scheelt al wel, maar ik raak nu toch ook hierin geïnteresseerd. Ik ben zeer kritisch op wie er aan mijn paarden komt, maar ik heb hier zo weinig verstand van dat ik eigenlijk niet kritisch kan zijn :=

Ik lees dus de komende tijd eventjes mee
(Hopend dat de negativiteit een beetje weg gaat := )


Valt helaas niet veel meer te lezen of te reargeren op elkaar, dit soort topics vallen meestal vrij snel dood door de negatieve en eenzijdige houding van sommige.

janouk
Blogger

Berichten: 17881
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:23

Daar zijn we toch zelf bij. Dus gewoon blijven reageren.
Ik ben er heel blij mee en mijn paarden ook. Er is niemand die ik toestemming moet vragen om in te huren wie ik wil.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 10:29

janouk schreef:
Daar zijn we toch zelf bij. Dus gewoon blijven reageren.
Ik ben er heel blij mee en mijn paarden ook. Er is niemand die ik toestemming moet vragen om in te huren wie ik wil.


Nee gelukkig niet +:)+ , ik doe ook wat ik zelf goeddunk en ervaar , maar de lust om dat te gaan delen op bokt neemt wel af.