Daar zou ik niet blij van worden, betekend toch dat er wat geforceerd is geweest.
Je kunt twee dingen doen, of laten scannen en dan weet je zeker wat het is en wat verstandig is om wel of niet te doen/ verwachtingspatroon.
Of je rijd door zolang ze er geen last van heeft en niet kreupel loopt en dan ga je vanzelf zien of ze er last van gaat krijgen. Denk dat het verstandig is om niet te springen.
Tja, is er een echo gemaakt? Want mijn paard had volgens DA1 ook een overvulde peesschede. DA2 maakte een echo en toen bleek dat hij een checkligament blessure had. 7 maanden mee zoet geweest.
Een peesschede ontsteking is ook echt een rot blessure die langzaam geneest en makkelijk terug kan komen. Zeker bij een jong springpaard zou ik het wel even goed uit laten zoeken. Nu heeft hij er geen last van maar het kan goed dat zodra hij wél kreupel wordt, je gelijk heel lang zoet bent...
ingvdh
Geplaatst: 22-02-18 10:05
Ik zou voor de zekerheid een scan laten maken.
Mijn paard had dit ook en toen bleek er een bandje te strak te zitten. Dit is toen operatief verholpen. Het kan dus nog aardig in de papieren lopen.