Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
b0hemian schreef:Ik heb iets soortgelijks meegemaakt met mijn paard, hoewel die wel onregelmatig ging lopen.
Pancho bleek echt blauwe plekken op zijn zolen te hebben van de bevroren grond in combinatie met gevoelige (dunne) zolen. In de eerste instantie had de hoefsmid niks opgemerkt. De DA wel gelukkig. Bij beide gaf Pancho geen reactie op de visiteertang, zelfs niet op de plekjes.
Ineke2 schreef:Ik neem dat de pony blootsvoets staat?
Dan zou ik ook Ijzers of kunststof beslag er onder laten zetten tot in elk geval Mei.
In de zomer groeien van nature de hoeven sneller en dan kun je de pony daarmee makkelijker / fijner weer laten wennen aan het blootsvoets lopen.
xyzutu2 schreef:Gek, dat heeft de mijne dus ook altijd. Geen blauwe/rode plekken gelukkig, maar hier ook dat er op de visiteertang geen enkele reactie volgt, maar het lopen wel oncomfortabel is op het harde.
KellyDV schreef:Ineke2 schreef:Ik neem dat de pony blootsvoets staat?
Dan zou ik ook Ijzers of kunststof beslag er onder laten zetten tot in elk geval Mei.
In de zomer groeien van nature de hoeven sneller en dan kun je de pony daarmee makkelijker / fijner weer laten wennen aan het blootsvoets lopen.
Ja help de hoeven nog meer naar de klote.. Goeie oplossing!
Eerder hoefschoenen dan.
En zou evt een kreupelheidsonderzoek doen en röntgenfoto's laten maken.
Ineke2 schreef:Dat is echt grootst mogelijke onzin die word gezegd!!
Als het paard pijn heeft moet je daar wat aan doen en niet aanmodderen met halfslachtige oplossingen. Moet het daardoor op ijzers of kunststof beslag is daar niks mis mee als het paard weer blij voor je wil en durft te lopen.
KellyDV schreef:Ineke2 schreef:Dat is echt grootst mogelijke onzin die word gezegd!!
Als het paard pijn heeft moet je daar wat aan doen en niet aanmodderen met halfslachtige oplossingen. Moet het daardoor op ijzers of kunststof beslag is daar niks mis mee als het paard weer blij voor je wil en durft te lopen.
Ik dacht alleen ergens gelezen te hebben dat de hoeven slecht waren, dat kan ik nu niet meer terug vinden.
Dus als ze niet slecht zijn: Heb ik niets gezegt!