pijnlijke schouder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loontjuhhh

pijnlijke schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 00:21

Mijn paard heeft veel pijn aan haar schouder, echter loopt ze niet kreupel.
Ik heb het idee dat ze door de pijn heen loopt maar als je er aan zit doet het overduidelijk veel pijn ookal probeerd ze het te verbergen.
Als je eraan zit word ze heel vernijnig, houd alle paarden op afstand en is heel allert. ze maakt met haar pijnlijke been een grotere stap als ze stapt en ze ligt niet meer.
De dierenarts is al geweest toen hij eraan zat stond ze helemaal te trillen van de pijn. als ze moest draven stond haar hele lichaamshouding op pijn maar ze liep niet kreupel. nu mag ze 10 dagen 10 minuten stappen en naar buiten als ze rustig genoeg is.
ze heeft voor ongeveer een week aan pijnstillers.
Wij denken dat het komt doordat ze bij het opstaan van het liggen is weggegleden en daarbij op haar schouder is gevallen, zou dit mogelijk zijn?

Zijn er meer mensen die zoiets gehad hebben?
wat was het toen?
en hoelang duurt zoiets?

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:34

Die van mij heeft ook een blessure aan de schouder gehad, maar liep toen wel duidelijk kreupel.. kreeg 1 week pijnstilling van DA en daarna nog een week extra rust.

Na 2 weken correct op rechte lijn, maar toen ik het werk weer wou opnemen niet 100 procent correct op kleine cirkel. Ze was toen drachtig op het moment, ik heb haar toen op advies van de dierenarts gewoon pas terug bereden na de bevalling, en toen was ze weer correct.

Veel paarden verbergen ook zichtbare tekenen van pijn (zoals kreupel lopen) puur instinctief.
Mijn merrie is normaal een taaie tante maar had toen echt pijn! Volgens mijn dierenarts zijn het ook echt vervelende blessures