Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Maar ook daarbij is het een kwestie van opletten en volhouden; volle weidegang lukt bijvoorbeeld al niet met een paard met IR.
), maar uiteindelijk vroeg de stalhouder of we het niet ook eens zonder masker konden proberen omdat hij het zo sneu vond in de groep, en dus staat hij nu sinds september 8 uur per dag op een weiland van 1,5 hectare en hij is IR-vetbultlozer en mooier op gewicht dan ook. Het graasmasker hou ik wel achter de hand voor de lente/zomer, maar ik had dit nooit durven hopen. Hier staat iedereen elke dag 8 uur op het gras en ik had eigenlijk dus ook wel flink wat hoefbevangenheid verwacht omdat veel paarden/pony's behoorlijk dik zijn, maar gek genoeg heeft niemand daar hier last van. Arabesk schreef:prascend is duur ja, maar vaak geeft een kwart of een halve pil al veel verlichting. Soms kun je zelfs weer afbouwen of afbouwen naar een lagere dosering.
Er is nog maar weinig bekend over hoeveel je een paard moet geven en hoe lang. Het standaard advies is vaak een hele pil, ongeacht de ACTH waarde.
Meeste paarden zijn gewoon te vet. En dit veroorzaakt het grootste deel van de metabolische problemen.
beatje schreef:Hier een eigenaar van een ir paard. Voor zover ik weet is er helaas geen medicatie zoals voor cushing. Waar mijn ir paard wel veel baat bij heeft is gluco balance van.phytotonics en beweging en een dieet.