Witte stippen en een soort panterprint

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Binkie_Eline

Witte stippen en een soort panterprint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-18 10:06

Hoi allemaal!

Mijn verzorgpaard is een merrie van 19 jaar, een vos. Sinds vorig jaar winter krijgt ze witte stippen, en ze krijgt er ook telkens meer bij. Dit viel eigenlijk nooit zo op, maar sinds ze geschoren is dit jaar is het echt duidelijk te zien dat het er best veel waren. Ik heb dit opgezocht, en dit blijkt vitiligo of birdcatcher spots te zijn, maar wat is het verschil daartussen?

Dan krijgt ze opeens een soort panterprint op haar lijf, dit heeft ze nooit eerder gehad maar is echt iets wat ze kreeg nadat ze geschoren is. Is dit ook zoiets, of is dit gewoon door verharen en de winter?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, het blijft een paard van de manege maar ik ben toch benieuwd of er hier iets uitkomt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de 2 bovenste foto's zie je de stippen goed, en de panterprint. En op de laatste foto zie je de stippen van de andere kant.

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:11

Die panterprint dat zijn gewoon appeltjes, die vallen bij scheren soms juist extra op, en soms helemaal niet. Die stippen heten idd bird catcher spots. Zoek maar even op in de wiki.
Vitiligo is een autoimmuunziekte die in onbehaarde huid optreedt.

Dier_en_arts

Re: Witte stippen en een soort panterprint

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:23

Dit lijken mij birdcatcherspots, aangezien het niet zozeer de huid is die is aangedaan maar alleen de vacht.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie