Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MariekeS_ schreef:Ik zou hem voorlopig in ieder geval niet trainen.
Als hij zo'n tik gehad heeft: eerst weer aan laten sterken met veel goed ruwvoer en evt iets bijvoeren (seniores priores, lucerne, bietenpulp etc). Als hij weer wat reserves heeft, dan pas rustig het werk weer opbouwen.
Mizora schreef:Ik zou hem luzerne bij gaan voeren, mijn voorkeur gaat uit naar Arie Blok luzernebrok. Begin met 1 schep per dag verdeeld over 2 voerbeurten, maar dat mag je bij zo'n grote wel opvoeren naar 2 scheppen per dag over 2 voerbeurten, zonder dat je nog hoeft te corrigeren voor de calcium:fosfor-verhouding.
Welke brok voer je?
Maybje schreef:Dierenarts heeft aangegeven dat hij juist veel beweging enz enz nodig heeft dus dat ik weer lekker aan de slag met hem mag. Ik rij hem ong 4× in de week n half uurtje/3 kwartier en longeer m 1/2× in de week met elasti, en de rest van de dagen heeft hij rust (komt hij natuurlijk wel buiten) en doe hem ook evht geen plezier met stil laten staan/wijnig werken dan wordt t een bommetje hihi. Want met zijn 17 jaar lijkt ie soms nog wel is 3
Babootje schreef:Maybje schreef:Dierenarts heeft aangegeven dat hij juist veel beweging enz enz nodig heeft dus dat ik weer lekker aan de slag met hem mag. Ik rij hem ong 4× in de week n half uurtje/3 kwartier en longeer m 1/2× in de week met elasti, en de rest van de dagen heeft hij rust (komt hij natuurlijk wel buiten) en doe hem ook evht geen plezier met stil laten staan/wijnig werken dan wordt t een bommetje hihi. Want met zijn 17 jaar lijkt ie soms nog wel is 3
Heeft hij een einschuss gehad? (dik been hoge koorts)?
Als het over is is het over. Dus geen probleem met opbouwen o.i.d. Gewoon aan het werk, rustig aan dat wel want hij heeft een "jasje uitgedaan".
Maak je geen zorgen, die spieren zitten er zo weer op. Zomerseizoen komt er weer aan dus hij zal snel weer bijkomen.
Seniores priores bijvoeren lijkt mij prima.
Locanda schreef:Ga je op een paard zitten wat zo weinig rugspier heeft? Ik zou hem eerst van de grond af trainen.