Paard bovenlip kapot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hetty007

Paard bovenlip kapot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 17:56

Misschien heeft iemand nog tips of adviezen.
Ons paard is vanmiddag uitgegleden en heeft daardoor een stuk van haar bovenlip afgebeten met de voortanden. Aan de buitenkant zie je niks, maar van binnen zie je een 'gat' van een halve cm bij 1 cm. DA gebeld, deze gaf aan goed te spoelen en te behandelen met betadine.
Dit heb ik gedaan. Ik heb net zo lang gespoeld tot het bloede stopte, daarna ingesmeerd met betadine.
Ik heb geen foto's, paard lief doet de lip niet even omhoog voor een foto.
Ze lijkt er geen last van te hebben, eet en drinkt prima.
Misschien heeft iemand dit ook een keer meegemaakt? Hoe verliep de genezing? Hoe houd ik de wond schoon, moet ik blijven spoelen?

knollentuin

Re: Paard bovenlip kapot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:01

Hoi, hier een keer bij een paard meegemaakt, als er goed gespoeld is en geen losse flapjes hangen geneest 't snel genoeg, hier hing er een los sliertjes, dat hebben we er zelf afgesneden, dat was te klein om te hechten, je blijft 't altijd zien

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 18:06

Hier hing de flap er ook nog aan. Precies de groote van het gat. Ik heb het er ook afgehaald, omdat ze maar bleef veulenkauwen om dat flapje (hing ook irritant in de weg) en lag er bijna af.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:31

Gelukkig genezen wonden in de mond meestal snel. Als het rustig is, zou ik er niets aan doen.

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 21:44

Bedankt voor de informatie. Ben net nog wezen kijken. Wond lijkt nu groter doordat de wonden wat zijn opgezet. Zag er mooi rood doorbloed uit. Paard zelf lijkt er geen last van te hebben. Zat mij net al dom aan te kijken van wat kom je doen? Ik sta gewoon hooi te eten.