Goed hoogwaardig vit E supplement?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Goed hoogwaardig vit E supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 16:14

Welke supplement voeren jullie, waarom en met welk resultaat?
Ik zie door de spreekwoordelijke bomen het bos even niet vrees ik ;-)

(ps: uiteraard op advies van 'deskundige')

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:40

je moet niet zomaar vanalles bij gaan voeren is mijn mening. alleen als daar een reden voor is.
als uit bijv. bloedonderzoek blijkt dat je paard een te laag vit. E gehalte heeft of magnesium te kort, dan zou ik een supplement gaan voeren.
maar om een antwoord te geven op je vraag in de titel. healthy origins natuurlijke vit.E ( zonder selenium) is een goed supplement.

Veronica2

Re: Goed hoogwaardig vit E supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:42

Wat is de reden dat je een hoogwaardig VitE supplement wil voeren. Hoe lang bestaat je probleem al en wat heb je er tot nu toe aan gedaan?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Goed hoogwaardig vit E supplement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 16:50

Chevivit, op aanraden van mijn da. Zowel de bloeduitslagen als de bespiering van de pony verbeterden. Sindsdien krijgt alles hier standaard dit supplement.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:23

Ik ben begonnen met vitamine E van Pharmahorse na slechte bloedresultaten (spierwaarden te hoog & vitamine E te laag) na een ongeluk met de koets. Achteraf gezien deed de pony al een tijdje raar en was hij ook afgevallen, wat in eerste instantie goed leek maar ik denk nu dat het vooral spierverlies was ipv echt afvallen.

Echter zit ik nu op een punt dat ik mij afvraag of het nog allemaal wel nodig is. Hij krijgt het nog steeds, maar ben nu aan het afbouwen. Ik merk al jaren geen verschil meer in zijn manier van lopen (wat trouwens wel verbetert is na het starten van het supplement) en zijn bloedresultaten gaan van super goed naar heel laag, ondanks steeds hetzelfde voer & supplement (qua vitamine E dan, de spierwaarden zijn buiten die ene keer altijd prima geweest). Omdat ik dus het idee heb voor niks te voeren wil ik het eens zonder proberen en ben nu aan het afbouwen. Wel krijgt hij ondertussen ander voer, gaat hij dan extra vitaminenkorrel krijgen (dezelfde als nu maar hogere dosis, nu geef ik er nog vanalles bij) en staat hij niet meer voor de koets/moet minder hard werken (denk ik).

Moesten de klachten toch terugkomen na het volledig stoppen van het supplement dan ga ik die van Healthy Origins (zoals dingogirl zegt) bijgeven, denk dat dat de meest complete en pure vorm is voor zover ik er zelf iets van begrijp. Maar weet nog niet of het nodig gaat zijn ;)

Let trouwens goed op of je supplement wel enkel vitamine E bevat als je enkel dat wil gaan voeren, de meeste supplementen zit automatisch Selenium bij omdat die tekorten vaak samen voorkomen, maar als je paard geen Selenium-tekort heeft (zoals die van mij) kan dat gevaarlijk zijn en snel allerlei andere klachten veroorzaken. Dus ook een puntje van aandacht.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:30

Ik voer de natuurlijke vitamine E van horseflex, natuurlijk omdat die beter wordt opgenomen. Hij reageert er goed op. Oh en dat doe ik niet voor jan banketstaaf of omdat ik dat leuk vind ofzo, het is namelijk nogal duur spul. Neem aan dat TS ook niet voor de lol een supplement wil gaan voeren.

Je kunt het beste voor een natuurlijke gaan. Deze schijnt ook goed te zijn.