piephak ineens dikker

Moderators: Dyonne, Apple, Pistasche, C_arola, Nicole288, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lnvdh

piephak ineens dikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 13:22

bij een kennis met een paard met een blijvende piephak ( zonder last van te hebben) zagen we vanmorgen dat er een heel ei bij is gekomen bij het sprongewricht. het zit aan de buitenzijde als het ware. Na mijn weten kan een piephak toch niet ene toenemen in grote of met vocht?? Het is niet warm en ze loopt niet kreupel. na het rijden leek het ook wel iets minder dik. Ze belt morgen de DA als het niet minder is geworden. Op stal zeggen ze dat het vd piephak kan komen maar ik twijfel hieraan...Kan er ineen vocht oid in een piephak komen? Na mijn weten is het gewoon een schoonheidsfoutje.

Storm, voor altijd in ons hart 09-10-2020

Brainless

Re: piephak ineens dikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:31

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:32

Een paard van een vriendin van mij had dit ook
en daarbij kwam de dierenarts om het vocht eruit te laten lopen ging allemaal vrij goed hoor geen big deal
en ja als ze gewoon goed loopt niet al teveel zorgen maken. Ik zou wel aan de dierenarts wat meer tips vragen en informatie over dit probleempje

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 16:17

√łke bedankt brainless dat klinkt dan toch iets meer als een schoonheidsfoutje. echter zit de zwelling nu mn rechts van het uitpuilende bot zeg maar... dus rechts naast de piephak echt een de zijkant vh been maar wel thv spronggewricht.. verder niet warm of pijnlijk bij aanraken

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:20

Er moet wel op een gegeven moment iets aangedaan worden door de dierenarts anders loopt je paard met een groot ei op zn hak

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 06:56

die piephak zit er al ruim een jaar maar die zwelling is er nu ineens bijgekomen

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:19

Een van mijn vorige paarden had oom ineens een vochtbult aan zijkant van zijn been bij spronggewricht. Dit bleek spat te zijn. Zou er sowieso even naar laten kijken dan weet je zeker wat er is.

Tailormade Bollywood Brettonwoods x Rambo

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 07:44

Je kunt masseren met ekyflogyl als ik de naam met het spul goed in mijn hoofd heb zitten. Het leek hier niets te doen maar zelfs nog na de behandeling nam de piephak wel af. Dierenarts adviseerde dit.

lnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 13:09

de dierenarts is gebeld en komt na het weekend langs. Het dier heeft er geen last van je kan er prima aankomen en hij loopt niet gek of raar. ook voelt het niet war,. Ik hoop niet dat het spat is want dan is het ernstiger..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie