Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jazzie03 schreef:halfjaar later mocht hij op de wei? Chemisch castreren moet om de x aantal tijd herhaald worden. Bij honden werkt het bv 3 maanden.Chemisch castreren doen ze dacht ik enkel bij hengsten i.p.v. de ballen weg te doen. Het zou in principe alle zaden moeten doden van de hengst. Ik zeg in principe omdat de hengst die ik ken waar ze dat mee gedaan hebben en halfjaar later met de merries op de wei mocht en 11 maanden later stond er doodleuk en veulentje bij![]()
De eigenaar heeft toen maar besloten de gewone manier te volgen en nu is ie een ruin
Art_Ificious schreef:Jazzie03 schreef:halfjaar later mocht hij op de wei? Chemisch castreren moet om de x aantal tijd herhaald worden. Bij honden werkt het bv 3 maanden.Chemisch castreren doen ze dacht ik enkel bij hengsten i.p.v. de ballen weg te doen. Het zou in principe alle zaden moeten doden van de hengst. Ik zeg in principe omdat de hengst die ik ken waar ze dat mee gedaan hebben en halfjaar later met de merries op de wei mocht en 11 maanden later stond er doodleuk en veulentje bij![]()
De eigenaar heeft toen maar besloten de gewone manier te volgen en nu is ie een ruin
Logisch dus dat er een veulen stond het product was uitgewerkt
Malyma schreef:Is de merrie ook op ppid getest? Zo ja, en heeft ze het niet, dan is dit toch gewoon natuurlijk gedrag? En dan, waarom natuurlijk gedrag gaan bestrijden met chemische middelen?