Omdat mijn paard de laatste weken nauwelijks meer fatsoenlijk op de rechterhand liep, heb ik de tandarts bij mijn paard laten komen. Deze is woensdag geweest.
Nu heeft ze naast wat andere dingetjes ook 2 wolfskiesjes verwijderd. Beide bij de bovenkaak, voor de rij gewone kiezen. Eentje links en eentje rechts. Ze zijn allebei niet breder als een halve centimeter en er zit maar een heel klein worteltje aan. We zouden ze eerst laten zitten, maar omdat ze al wat los bleken te zitten hebben we besloten ze er maar uit te halen.
Echter was het advies van de tandarts, even een week geen bit in. Bitloos ging altijd prima, geen probleem dacht ik zo. We hadden hiervoor al zeker 5 keer bitloos gereden.
Echter. Het ging goed, tot na de tandarts. Ze negeert mijn teugelhulpen en trekt onwijs, gooit hoofd omhoog als ik in wil houden. Nu kan ik niet als een kip zonder kop door de bak racen, er rijden nog meer mensen. Vandaag waagde ik het maar om met 2 anderen naar het bos te gaan, het was lekker weer en ze is altijd gemakkelijker in het bos als in de bak. Kon dr altijd op een los teugeltje door het bos rijden. Tot ik het vandaag dus bitloos probeerde.... ze probeerde door de andere paarden heen te gaan, wilde veelste hard en ik kon dr nauwelijks inhouden, mijn armen doen nu nog steeds zeer na het ritje van vanochtend. En dan hadden we niet eens gegaloppeerd uit voorzorg. Ik verwachtte namelijk al dat ik haar tijdens het galopperen niet kon houden nadat ze behoorlijk sterk bleek in draf.
Nu zit ik dus met een dillema. Alleen losgooien word m bij haar niet, ze wil echt werken. Na 1 dag stilstaan is ze behoorlijk depressief.
Longeren met halster ook geen optie, dan trekt ze mijn armen uit de kom.
Rijden.. tja, als iemand ijzeren armen voor mij heeft komt het wel goed

Nu zit ik dus een beetje met het dillema. Kan het kwaad als ik er morgen toch een bitje in hang? Ik heb m nooit zo mega hoog hangen dat ie tegen de kiezen aanzit, dus daar ligt het beslist niet aan.
Hopelijk kan iemand mij advies geven, of natuurlijk een setje stalen armen