Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_KellyAV schreef:In lucerne zitten veel eiwitten, dus het kan goed zijn dat het daar van komt
Ik zou zo geen alternatief weten. Maar misschien is het een idee om eens te stoppen met de lucerne om te kijken of het dan minder wordt. Dan kan je het een en ander uitsluiten
RoyceMack schreef:Het maatje van mijn paard is ook een haflinger en heeft een allergie voor eiwitten. Op dit moment zit hij komende drie maanden in een ontgiftingskuur van allerlei poedertjes en speciaal voer en heel eiwit arm hooi. Voor de rest mag hij niks. Hij had ontzettende jeuk (stond werkelijk ondersteboven onder zn voerbak te schuren) en allemaal rare symptomen van kreupelheid tot gedragsveranderingen en moodswings. Blijkt dus dat de afbraak stoffen zijn gaan ophopen in lever en spieren (en daardoor veel melkzuur ontwikkeld wat niet meer werd afgevoerd). Dus kan zeker wel.
Faitherr schreef:Azmay schreef:Zodra ik mijn paarden meer dan een half handje lucerne geef beginnen ze licht de manen te schuren. Daarom geef ik nu compact gras en daar hebben ze geen last van.
Hmm oke, en is het normaal dat het dan zo lang duurt voordat er symptomen komen?