Iemand ervaring met een longbloeding bij hun paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dino1995

Iemand ervaring met een longbloeding bij hun paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 15:29

Hoi!

Het vriendje (een 22 jarige Fries) van een vriendin van mij heeft een longbloeding. DA is gister geweest en heeft hem ventipulmin gegeven ook krijgt hij dit nog in siroop vorm.

Wie heeft er ervaring met een longbloeding? Hoe is het verloop bij jou gegaan en wat heb je er verder nog aan gedaan?

Alvast bedankt!

ElCamino

Re: Iemand ervaring met een longbloeding bij hun paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:00

hier jammer genoeg een slechte ervaring.....paard van een vriend van me kreeg een longbloeding tijdens een buitenrit in de Lage Vuursche en overleed op de terugweg op de Hoorneboegse Hei.... verdronken in zijn eigen bloed. Dit dier leverde altijd een beste prestatie tijdens de buitenritten ( hard en harder moest het altijd) en was al redelijk op leeftijd. Wellicht een combinatie van alles samen maar het was wel erg sneu.

Weet niet wat de situatie was waardoor of toen de Fries dit kreeg ??? Gewoon op stal, tijdens het werk, tijdens extreem gek doen....

Mijn paard krijgt af en toe als hij zich erg druk maakt een bloedneus, maar dat zit echt in de neus en houdt ook snel op.

Dino1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:29

Oh wat erg! Hij was voor zijn doen extreem gek aan het doen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:58

Was het dan niet eerder gewoon een gesprongen adertje ? Een bloedneus of "bloed uit de neus" wat van verder komt kan heel erg lijken maar best meevallen.... sterkte

Dino1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 15:05

Nee dat helaas niet, heb bloed kwam met bakken uit beide neusgaten. Hij is er nu twee nachten goed doorgekomen. Wil alleen nog niet erg veel eten..
Ik had gehoopt dat er meer mensen zoiets meegemaakt zouden hebben. Ik zelf heb al veel met paarden meegemaakt maar dit nog nooit.

Bedankt voor jou bericht in ieder geval!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:15

Ieder geval van een longbloeding is verschillend. Hoeveel bloedingen en de ernst van de bloedingen bepaald de afloop. Hopelijk komt je paard er goed doorheen, sterkte en succes!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:13

Ik heb een draver gekend wiens draverscarrière ophield na een longbloeding. Dat is nog heel lang een leuk recreatiepaard geweest.

Veel sterkte!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:24

oww dino, dat had dat paard dus ook....het is ook niet meer opgehouden en uiteindelijk zijn de longen volgelopen.... maar 2 nachten goed doorkomen is al positief.... nu hopen op meer verbetering.

Dino1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 19:56

Hij heeft nu bijna geen bloed meer uit z'n neus gehad dus ik hoop dat dit zo blijft!

Bedankt voor jullie reacties!