Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sjarett schreef:Als het lukt beginnen met twee keer daags een schep. En dan is het gewoon een lange adem hebben. Bij onze merrie heeft het 3 maanden geduurd voor het begon te werken, nu krijgt ze in de winter 1 schepje per dag, in het voorjaar voer ik het weer op naar 2 keer per dag en als het nodig is zelfs meer dan 1 schep per keer. Ze moeten het leren eten, het smaakt volgens mij heel sterk, hier de eerste maanden door de slobber heen gedaan, nu gewoon droog op haar brokken.
Babbelaar20 schreef:Hoi!
Ik zit nu op ongeveer 10 gram per dag startdosis voor mijn ruin en straks wat afbouwen...
Even een vraagje, kan ik dit ook aan mijn merrie geven om de hengstigheid wat regelmatiger te laten verlopen? Ze heeft verder geen gedrags problemen maar ze toont nu al 10 dagen hengstig waardoor mijn ruin haar blijft dekken dus nu staan ze allebei apart...
PanamaD schreef:Babbelaar20 schreef:Hoi!
Ik zit nu op ongeveer 10 gram per dag startdosis voor mijn ruin en straks wat afbouwen...
Even een vraagje, kan ik dit ook aan mijn merrie geven om de hengstigheid wat regelmatiger te laten verlopen? Ze heeft verder geen gedrags problemen maar ze toont nu al 10 dagen hengstig waardoor mijn ruin haar blijft dekken dus nu staan ze allebei apart...
Ja zeker. Werkt heel goed om haar te helpen met de hengstigheid. Alleen duurt het wel even voordat het werkt maar je kan het zeker gaan geven
Dorine92 schreef:Sjarett schreef:Als het lukt beginnen met twee keer daags een schep. En dan is het gewoon een lange adem hebben. Bij onze merrie heeft het 3 maanden geduurd voor het begon te werken, nu krijgt ze in de winter 1 schepje per dag, in het voorjaar voer ik het weer op naar 2 keer per dag en als het nodig is zelfs meer dan 1 schep per keer. Ze moeten het leren eten, het smaakt volgens mij heel sterk, hier de eerste maanden door de slobber heen gedaan, nu gewoon droog op haar brokken.
Een schep.. bedoel je dan een biksschep![]()
Haha ik heb gewoon monnikspeper, geen schep
Dorine92 schreef:Sjarett schreef:Als het lukt beginnen met twee keer daags een schep. En dan is het gewoon een lange adem hebben. Bij onze merrie heeft het 3 maanden geduurd voor het begon te werken, nu krijgt ze in de winter 1 schepje per dag, in het voorjaar voer ik het weer op naar 2 keer per dag en als het nodig is zelfs meer dan 1 schep per keer. Ze moeten het leren eten, het smaakt volgens mij heel sterk, hier de eerste maanden door de slobber heen gedaan, nu gewoon droog op haar brokken.
Een schep.. bedoel je dan een biksschep![]()
Haha ik heb gewoon monnikspeper, geen schep