Ik heb een jong paardje die dit jaar 4 wordt (april). We staan nu iets langer dan een maand op een stalling waar ze zo goed als dagelijks minstens 5 uur buiten gaan op de weide. Hij heeft een redelijke dikke hangbuik, maar zijn ribben blijven zichtbaar. Of toch voelbaar, want met zijn dikke vacht is dit niet te zien. Je voelt ze zo goed als allemaal. Als je hem ziet staan, denk je "wow, die ziet er wel goed uit, wat spierloos nog, maar best oké." Maar als je dan gaat voelen.. Hij krijgt ad libitum hooi. Water is ook steeds beschikbaar. Dagelijks krijgt hij een schep bietenpulp, slobber en Pavo AllSports met 2 lepeltjes NAF Levertraan Olie erover gegoten.
Hij is 15 december ontwormd met Equest Pramox (zwaartse ontworming), entingen zijn in orde en tandarts moet ook pas binnen enkele maanden komen. Tijdens het rijden is hij heel vlot! Niks op aan te merken dus. Hij is over het algemeen ook heel blij en opmerkzaam. 3 maand geleden heeft hij kolieken gemaakt, maar dit kan het niet meer zijn toch? Ze komen ook van een ietwat schrale weide. Zijn maatje is niks op aan te merken.
Ik laat de dierenarts sowieso na de examens komen, maar vroeg me af of iemand dit ook al eens heeft gehad? Dacht eerst dat het door de aanpassing kwam, dat hij wel ging bijkomen. Maar dit is dus nog niet het geval geweest. Dan dacht ik dat hij een groeischeut kreeg, want hij moet sowieso nog wel wat groeien. Maar ik ben natuurlijk niks zeker. Iemand een idee wat het kan zijn?