Laat ik even bij het begin beginnen. Ongeveer vier jaar geleden nu heb ik mijn lievelingspaard gekocht van de manege, ze was te vaak kreupel en bracht niks meer op. Hup trailer geregeld en paard mee genomen

Al vrij snel merkte ik dat ze “schoof” met haar voorbenen en onwijs gevoelig liep, geen mooie passen maakte maar vooral rechte benen. Niet hoe een paard hoort te lopen en we zijn naar de kliniek gegaan waar geconcludeerd werd dat ze hoederande heeft, losse botsplinters. Advies: op ijzers zou voldoende zijn, dus zo gezegd, zo gedaan. Ijzers heeft ze ongeveer twee jaar gehad tot ze op een gegeven moment haar ijzers er om de week vanaf trapte en daardoor flink kreupel liep, tot weer naar de kliniek aan toe. Haar hoeven zijn al heel slecht en nu door de ijzers helemaal. Kliniek weer gebeld en dit probleem aan hem voorgelegd. Kliniek zei dat ze er dan onder vandaan moesten want dit was ook niet goed voor haar. Nu staat ze zonder ijzers (zo’n anderhalve maand) maar helaas merk ik dat ze weer begint te “schuiven” en loopt onwijs gevoelig. Nu is de oplossing simpel, zet haar weer op ijzers. Maar ja, haar hoeven kunnen dit niet aan en zijn net een beetje aan het bij komen. Ik ga morgen de kliniek bellen uiteraard maar ik vroeg me af of er iemand was die misschien tips of ideeen heeft wat ik moet doen? Ik ben een beetje ten einde raad. Ik wil mijn vriendinnetje niet kwijt.. maar ze moet wel zonder pijn kunnen lopen... uiteraard geef ik biotine bij