Cpl

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Guusje1240
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-11-15

Cpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 21:51

Mijn Friese merrie heeft al langer tijd last van cpl maar het wordt alleen maar erger en erger, soms komen er ook maden in en is het helemaal nat van de pus wij hebben al heel verschillende dingen geprobeerd maar niks helpt nu gaat het ook heel erg stinken weet iemand nog iets wat ik hier aan kan doen ?

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Cpl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:54

Je dierenarts raadplegen? Wat zegt hij er van? Scheer je de sokken eraf? Staat ze op aangepaste voeding? Krijgt ze voldoende beweging? Manuele lymfedrainage en taping kan heel goed helpen bij CPL. Zorg dat je iemand vindt die hier een opleiding voor heeft gehad voor je ze aan je paard laat komen. Wij hadden een fries op stal met CPL die binnen de twee weken dankzij manuele lymfedrainage icm taping ongeveer 1,5/2cm beenomtrek geslonken is.

Guusje1240
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-11-15

Re: Cpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 21:57

Wij zijn idd al vaak naar de dierenarts geweest en heeft ons steeds middeltjes geven maar werkte allemaal niet ik heb ook al lymfedrynage maar ik was aan het twijfelen of het wel zou werken

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:58

Wat is 'heel veel'?
Ik heb ooit iets gehoord over massagetechnieken die het lymfesysteem op gang helpen, maar ik wil je geen raad gaan geven die je al eerder geprobeerd heb := Ik hoop dat er nog iets aan te doen is, want het klinkt wel echt heel erg!

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:02

Mijn tinker heeft ook cpl, maar gelukkig nog niet zo ernstig. Mogelijk heb je hier wel baat bij. Ik geef mijn paard finecto plus horse tegen de mijten en ik heb echt goede ervaringen met het afsponsen met equimins winter leg scrub. Dit laatste ruikt behoorlijk naar dettol maar heeft op de wondjes bij mijn paard in ieder geval een rustgevend en jeukstillend karakter. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hier de link
Https://www.pardoes-aurora.nl/contents/nl/p255.html

Guusje1240
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:04

0Lunerancea0 schreef:
Wat is 'heel veel'?
Ik heb ooit iets gehoord over massagetechnieken die het lymfesysteem op gang helpen, maar ik wil je geen raad gaan geven die je al eerder geprobeerd heb := Ik hoop dat er nog iets aan te doen is, want het klinkt wel echt heel erg!

Wij hebben alle zalfjes en middeltjes al geprobeerd ook hebben wij het voer al aangepast en daardoor is het een stukje beter geworden

Guusje1240
Berichten: 48
Geregistreerd: 29-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 22:05

racebiet schreef:
Mijn tinker heeft ook cpl, maar gelukkig nog niet zo ernstig. Mogelijk heb je hier wel baat bij. Ik geef mijn paard finecto plus horse tegen de mijten en ik heb echt goede ervaringen met het afsponsen met equimins winter leg scrub. Dit laatste ruikt behoorlijk naar dettol maar heeft op de wondjes bij mijn paard in ieder geval een rustgevend en jeukstillend karakter. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Hier de link
Https://www.pardoes-aurora.nl/contents/nl/p255.html

Dit heb ik nog niet eerder geprobeerd ik ga het bestelen alleen het zijn geen wondjes meer het zijn een soort wratten op het been zitten

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:10

Ik zou het CPL topic even doorlezen, daar hebben veel mensen gereageerd die echt veel ervaring hebben met CPL.
[BKR] CPL topic

Wat bij CPL vooral belangrijk is:
Goede, suikerarme voeding
Veel rustige beweging, liefst 24/7 buiten
Mijten goed bestrijden
Afvalstoffen afvoeren, bv middels kruiden

Knobbels en ribbels zullen nooit meer helemaal weg trekken als ze er eenmaal zitten, de elasticiteit is simpelweg uit de huid verdwenen, maar je kan wel nieuwe vorming van vergroeiingen voorkomen door goed te behandelen.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:33

0Lunerancea0 schreef:
Wat is 'heel veel'?
Ik heb ooit iets gehoord over massagetechnieken die het lymfesysteem op gang helpen, maar ik wil je geen raad gaan geven die je al eerder geprobeerd heb := Ik hoop dat er nog iets aan te doen is, want het klinkt wel echt heel erg!

Dat heet dus manuele lymfedrainage :) Echt de moeite om te proberen TS!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Cpl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 07:50

Heb je de sokken er al af TS?

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Cpl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:47

De voeding is ook al eerder genoemd, mijn tinker heeft veel baat bij fibra anti itch maar dit is doorgaans in de winter minder goed verkrijgbaar.