Zoektocht naar het juiste voeder

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

loonaCSV

Zoektocht naar het juiste voeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 21:25

Hallo,

Ik ben nu al even opzoek achter het juiste voeding voor mijn 3 paarden, aangezien ik er maar niet uit geraak hoop ik dat hier iemand mij kan helpen. Wat meer info over mijn 3 paarden:

Casper is een ruin van 23 jaar. Buiten heel af en toe een klein beetje grondwerk voor de rets van de tijd is het meer een knuffelpaard. Met zijn gebit of dergelijke heeft hij nog geen problemen en staat momenteel zelf ene beetje te dik.

Saartje is een merrie van 17 jaar. Momenteel staat ze stil maar wordt deze lente weer in het werk gezet. Ze is nog heel actief en wanneer ze terug in het werk staat is het vooral matige arbeid. Zij staat momenteel ook een beetje te dik.

Valiënta is een merrie van 4 jaar. Zij wordt in de lente wanneer ze 4 jaar is helemaal opgeleerd. Ze is ook heel actief en staat momenteel ook ietsje te dik.

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen, alvast heel erg bedankt!

loonaCSV

Re: Zoektocht naar het juiste voeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 22:22

Er vergeten bij zeggen en ik kan mijn post niet meer bijwerken: overdag staan ze alle 3 buiten en enkel 's nacht gaan ze op stal.

LindyTH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:02

Misschien handig om erbij te zetten wat je ze nu voert en waarom je daar niet tevreden over bent?

loonaCSV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 23:59

Momenteel krijgen ze enkel hooi en kuilmaïs. Vooral omdat ze iets te dik staan zoek ik andere voeding en ook omdat ik een vervanger zoek voor de kuilmaïs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:07

Waarom mais? Dat zou ik achterwege laten als je ze te dik vind.

loonaCSV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 00:13

@Amy daarom zoek ik een vervanger voor de maïs, want enkel op hooi is niet voldoende denk ik dan toch.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:16

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:42

Is er niet iemand in de buurt die een keer kan komen kijken. Elk paard/pony heeft natuurlijk andere behoeften

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:47

Ipv het kuilmais zou ik ook overgaan op een vitaminebrok / korrel zoals hierboven al word gezegd. Dat is geen dikmaker wat Mais wel is maar zorgt voor de benodigde vitamines en mineralen.

loonaCSV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 11:37

@Wijlander en @Ineke2: wat ik me den afvraag is een vitaminebrok/korrel ook nog voldoende als ze terug mooi op gewicht staan en terug in het werk worden gezet?

@Wescha: hier in de buurt zijn er ene paar verdelers van bepaalde merken maar die raden enkele hun eigen merk aan en wou via hier eens luisteren als er iemand nog iets anders aanraadt.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:42

loonaCSV schreef:
@Wijlander en @Ineke2: wat ik me den afvraag is een vitaminebrok/korrel ook nog voldoende als ze terug mooi op gewicht staan en terug in het werk worden gezet?

Ja hoor. Mijn ruin is goed op gewicht, krijgt onbeperkt hooi en een vitaminebrokje (was Je Paard Gezond en Fit, maar we proberen momenteel Marstall Force uit). Doet hij het prima op. Momenteel zijn we het werk aan het opbouwen en rij ik buitenritten van ca 10 km. In de zomer rij ik op hetzelfde voer (maar dan ook lang gras via strookbegrazing) 25-30 km ritten in heuvelachtig terrein.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:13

Absoluut :)
Mocht je meer “ pit” willen tijdens het werk kun je altijd nog na het werk een halve schep muslie geven van bijvb Endurix van Cavalor of Kentucky E lite van Havens.

loonaCSV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 13:30

Oke! heel erg bedankt iedereen! Zal beginnen zoeken achter een goeie vitaminebrok

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:09

loonaCSV schreef:

Voor wat jouw paarden doen wel ja. Voor endurance, steeplechases of Grand Prix dressuur waarschijnlijk niet.

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 08:54

Ik zoek voer voor een sportpaard wat suiker en zetmeelarm is wegens gevoelige maag en zonder lucerne ivm allergie (jeuk en mok). Iemand een idee?