Problemen na aankoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:07

Bovendien kunnen gebruikers geen topics verwijderen.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:08

ESEL schreef:
Ik wou niet trollen, maar vroeg al helemaal niet om ‘waardering’


Dat is niet wat friendly zegt TS.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:10

Dat was niet haar reactie

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:10

ESEL schreef:
CRos95 schreef:
[quote="ESEL"
Lees maar even terug :)
[/quote
Tegen wie heb je het?

Jou

Wat bedoel je dan? Ik probeer je te helpen. Er zijn duidelijk mensen hier die veel verstand van leverbot hebben. Grijp die kans dan. Ik heb alles goed gelezen. Dus misschien moet je mijn eerdere berichtje nog eens proberen te lezen :+

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:11

Jo ESEL als je nou even stopt met op iedereen te reageren alsof heel de wereld tegen je is en je even focust op het bericht van GDG, die wil je namelijk nog wel helpen :Y)

Even los van iedereen die al goedbedoelde hulp heeft aangeboden, want het is zeer begrijpelijk dat zij niet meer willen helpen aangezien jij zo’n toon aanslaat.

_fairytale

Berichten: 369
Geregistreerd: 24-01-16
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:12

Ik heb net dit topic even doorgelezen en schrik toch wel even ts, zelfs ik, een meisje van 15, begrijpt dat deze bokkers jou alleen maar wilden helpen en advies geven. Wat jij doet is ze vervolgens afblaffen, en zelfs als daar commentaar op komt, omdat ze alleen maar willen helpen, word je nog nukkiger. je kan toch ook zeggen ''Bedankt, ik zal er op letten, jullie bedoelen het ook alleen maar goed'' ipv ''zeg maar niets meer'', dat komt veel beter over en zo hou je mensen waar je nog veel aan kan hebben te vriend.
Het is net zoiets als met leraren, als zij iets zeggen over je houding en jij gaat meteen in de ''ik doe nukkig en ga me niets van u aantrekken''-modus hou je ze niet te vriend en zullen ze ook niets meer voor je doen, als je zegt ''sorry meneer, ik zal mijn best doen'' komt het vriendelijker over, zijn zij tevreden en hou je ze te vriend. Zo moeilijk is een aardige reactie op iemand advies toch niet?

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:13

_sharonnn schreef:
Jo ESEL als je nou even stopt met op iedereen te reageren alsof heel de wereld tegen je is en je even focust op het bericht van GDG, die wil je namelijk nog wel helpen :Y)

Even los van iedereen die al goedbedoelde hulp heeft aangeboden, want het is zeer begrijpelijk dat zij niet meer willen helpen aangezien jij zo’n toon aanslaat.


Ach meid, stop met reageren

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:14

_fairytale schreef:
Ik heb net dit topic even doorgelezen en schrik toch wel even ts, zelfs ik, een meisje van 15, begrijpt dat deze bokkers jou alleen maar wilden helpen en advies geven. Wat jij doet is ze vervolgens afblaffen, en zelfs als daar commentaar op komt, omdat ze alleen maar willen helpen, word je nog nukkiger. je kan toch ook zeggen ''Bedankt, ik zal er op letten, jullie bedoelen het ook alleen maar goed'' ipv ''zeg maar niets meer'', dat komt veel beter over en zo hou je mensen waar je nog veel aan kan hebben te vriend.
Het is net zoiets als met leraren, als zij iets zeggen over je houding en jij gaat meteen in de ''ik doe nukkig en ga me niets van u aantrekken''-modus hou je ze niet te vriend en zullen ze ook niets meer voor je doen, als je zegt ''sorry meneer, ik zal mijn best doen'' komt het vriendelijker over, zijn zij tevreden en hou je ze te vriend. Zo moeilijk is een aardige reactie op iemand advies toch niet?


Wat een vergelijking...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:14

_fairytale schreef:
Ik heb net dit topic even doorgelezen en schrik toch wel even ts, zelfs ik, een meisje van 15, begrijpt dat deze bokkers jou alleen maar wilden helpen en advies geven. Wat jij doet is ze vervolgens afblaffen, en zelfs als daar commentaar op komt, omdat ze alleen maar willen helpen, word je nog nukkiger. je kan toch ook zeggen ''Bedankt, ik zal er op letten, jullie bedoelen het ook alleen maar goed'' ipv ''zeg maar niets meer'', dat komt veel beter over en zo hou je mensen waar je nog veel aan kan hebben te vriend.
Het is net zoiets als met leraren, als zij iets zeggen over je houding en jij gaat meteen in de ''ik doe nukkig en ga me niets van u aantrekken''-modus hou je ze niet te vriend en zullen ze ook niets meer voor je doen, als je zegt ''sorry meneer, ik zal mijn best doen'' komt het vriendelijker over, zijn zij tevreden en hou je ze te vriend. Zo moeilijk is een aardige reactie op iemand advies toch niet?


_/-\o_ Als ik alleen maar leerlingen als jij in de klas had... <3

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:14

ESEL schreef:
_sharonnn schreef:
Jo ESEL als je nou even stopt met op iedereen te reageren alsof heel de wereld tegen je is en je even focust op het bericht van GDG, die wil je namelijk nog wel helpen :Y)

Even los van iedereen die al goedbedoelde hulp heeft aangeboden, want het is zeer begrijpelijk dat zij niet meer willen helpen aangezien jij zo’n toon aanslaat.


Ach meid, stop met reageren

Wie ben jij om anderen met meid aan te spreken? Kom op. Koppie omhoog, zeg sorry en probeer het nog een keer. Topic verwijderen gaat btw niet. Dat voorrecht hebben alleen moderators

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:15

ESEL schreef:
_fairytale schreef:
Ik heb net dit topic even doorgelezen en schrik toch wel even ts, zelfs ik, een meisje van 15, begrijpt dat deze bokkers jou alleen maar wilden helpen en advies geven. Wat jij doet is ze vervolgens afblaffen, en zelfs als daar commentaar op komt, omdat ze alleen maar willen helpen, word je nog nukkiger. je kan toch ook zeggen ''Bedankt, ik zal er op letten, jullie bedoelen het ook alleen maar goed'' ipv ''zeg maar niets meer'', dat komt veel beter over en zo hou je mensen waar je nog veel aan kan hebben te vriend.
Het is net zoiets als met leraren, als zij iets zeggen over je houding en jij gaat meteen in de ''ik doe nukkig en ga me niets van u aantrekken''-modus hou je ze niet te vriend en zullen ze ook niets meer voor je doen, als je zegt ''sorry meneer, ik zal mijn best doen'' komt het vriendelijker over, zijn zij tevreden en hou je ze te vriend. Zo moeilijk is een aardige reactie op iemand advies toch niet?


Wat een vergelijking...


Wahahaha TS sorry maar het is echt een hele goede vergelijking. Rots en Water is misschien iets voor jou. Ik ga ook Temmen, we gaan niet verder komen.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:16

Oke daaag :)

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:16

Ze heeft iig wel veel reacties op een topic _O- Ik heb ook getemd asociaal hoe je reageert!

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Re: Problemen na aankoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:17

Goed voor je ;)

FlyAway

Berichten: 2256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:17

Je kunt nog aanvullend mestonderzoek naar Leverbot doen. Met standaard mestonderzoek kan leverbot niet gevonden worden, maar mogelijk met aanvullend mestonderzoek wel. Overigens komt uit bloedonderzoek nooit keihard de uitslag; paard heeft leverbot. Er wordt gekeken naar afwijkende leverwaarden (waaronder beta globuline). Als een paard een leverbotinfectie heeft, dan is er eigenlijk altijd sprake van verminderde weerstand. Je verwacht dan ook andere worminfecties (zoals bloedworm en/of spoelworm) aan te treffen. Paarden zijn over het algemeen in minder goede conditie; doffe vacht, weinig/geen eetlust, sloom, etc. Leverbot komt in principe alleen voor als paarden op weides staan waar permanent natte plekken aanwezig zijn (sloten, vennetjes, etc), omdat de leverbot gebruik maakt van een tussengastheer; de leverbotslak. Deze komt alleen bij natte plaasten voor. Daarnaast moeten er ook andere grazers op de weide komen, zoals schapen en/of koeien. Deze zijn natuurlijke gastheren voor leverbotten, paarden zijn dat niet. Als deze schapen of koeien op een weide komen waar ook paarden lopen, dan kunnen paarden op die manier een leverbotinfectie oplopen. Overigens zal een leverbot in een gezond paard geen kans maken zijn levenscyclus te voltooien, maar bij paarden waar sprake is van die eerder genoemde verminderde weerstand mogelijk wel.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:17

ESEL schreef:
Oke daaag :)


Nee niet daaaag. Niet zomaar weglopen als het een beetje te heet wordt onder je voeten.

LEFD
Berichten: 72
Geregistreerd: 13-01-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 14:18

Gimme_Spurs schreef:
ESEL schreef:
Oke daaag :)


Nee niet daaaag. Niet zomaar weglopen als het een beetje te heet wordt onder je voeten.


Was ik niet van plan, vindt het gewoon grappig om jullie te zien reageren :€

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:18

CRos95 schreef:
ESEL schreef:

Ach meid, stop met reageren

Wie ben jij om anderen met meid aan te spreken? Kom op. Koppie omhoog, zeg sorry en probeer het nog een keer. Topic verwijderen gaat btw niet. Dat voorrecht hebben alleen moderators


Haha nou dat dacht ik dus ook al, gekke “meid” ben ik ook met mn reactie :')

Tijd om maar even te temmen, wat een ontzettend brutale en onfatsoenlijke toon tegen mensen die het goed bedoelen. Walgelijk gewoon.

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:19

Ik heb de openingspost mar even gequoot. Erbij gezet wat ik denk dat de vragen zijn, en daar wat bij gezet.

ESEL schreef:
Beste Bokkers

Ik heb 3 maanden geleden een paard aangekocht, paard was gezond maar had bloedarmoede, wormen en eiwittekort.

Ik denk dat paard qua benenwerk en dergelijke wel gezond was, maar qua bloed duidelijk niet.

Ik heb haar alleen klinisch laten keuren.

de dierenarts zei dat met goed bijvoeren en supplementen het probleem opgelost zou zijn,

Dat vind ik een merkwaardig advies. Wormen krijg je niet weg met goed bijvoeren en supplementen. Die wormen moeten gelijk goed aangepakt. Wormen kunnen heel hardnekkig zijn. Er staat al veel informatie op bokt over de soorten wormen.

nu heeft mijn merrie opeens vreselijk opgezwollen benen en kwam er bij het bloedonderzoek uit dat ze leverbot had. Toen zei mijn andere dierenarts opeens dat het geen leverbot kon zijn. Ik weet niet wat ik moet geloven.

Tegenvraag: heeft de andere dierenarts ook bloedonderzoek uitgevoerd? Ik zou er op vertrouwen dat na bloedonderzoek de diagnose betrouwbaarder is dan zonder verder onderzoek.

Zou graag willen weten of iemand ervaringen heeft met dit soort situaties.

Op bokt staan er veel ervaringen van andere boksers met deze besmetting. De behandelingen staan daar ook bij, en de resultaten.


TS:
Een topic kun je zelf niet sluiten, dat moeten mods doen. Voor het actief zijn op bokt gelden bepaalde regels. Komt er op neer dat iedereen probeert zorgvuldig en netjes te reageren. Ook is het een openbaar forum. Iedereen kan meelezen.

Er zijn veel verschillende boksers actief, en de een is wat directer dan de andere. Net als in het echte leven.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:19

Wilde oprecht dit topic lezen maar wordt alleen maar verbaasder van het puberale gedrag van TS... -O- ook geTemd.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:19

Slotje voor overleg.