Solidago

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Solidago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-18 00:00

Is er hier iemand die me kan vertellen of solidago schadelijk is.
Ik meen me te herinneren dat we ooit solidago (grof gedroogd en gehakt) aan een paard gegeven hebben omdat hij altijd zuur en chaggerijnig was in de stal én dat dat toen verlichting gaf.

Maar nu twijfel ik of het idd solidago was, even navragen dus.
Weet iemand ook een verkoper van de omschreven solidago?

scrabbel

Re: Solidago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:33

Ben er niet mee bekend. Als je googled zie je dat het wel vaak in homeopatische middelen wordt gebruikt. oa voor het ondersteunen van de lever.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 21:09

Ja, googelen kan ik heel goed zelf, maar ik vind niet wat ik wil weten dus dat hoop ik hier te vinden.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:16

Ik was nieuwsgierig,maar het is guldenroede he.
Heb dat zelf wel aan mijn pony gegegeven omdat het reinigend werken zou.
Dat was vanwege zomereczeem.
Heb er nooit enige nare bijwerking van gezien,overigens plukte ik de planten gewoon zelf

Dus gok dat solidago als homeopatische ondersteuner ook kan,zou wel even kijken of er wat extra aan toegevoegd is

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:08

Solidago is eem middel wat je geeft als een dier meer afvalstoffen kwijt moet via het plassen. Het werkt vooral goed op de blaas en de nieren. Het is geen reiniger zeg maar, als je je paard wil ontgiften kan je beter iets anders gebruiken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:19

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:36

Vanuit de Natuurgeneeskunde zet ik Solidago alleen in op het ondersteunen van de nieren om de afvalstoffen uit het lichaam te reinigen. Het is een kruid wat de nieren niet verzwakt, omdat het mild werkt.

Het licht eraan vanwaar je paard zuur reageert, of het daarom nuttig is. Meestal wordt zuur/chagrijnig reageren gekoppeld aan de lever. Silybum doet vergelijkbaar op de lever, wat Solidago op de nieren doet. Silybum is de mariadistel.

Je mag me pben als je nog meer wil weten.

Edit: ik weet overigens niet of Silybum schadelijk is voor paarden. Mijn kennis beperkt zich tot mensen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:30

Ik heb het op advies van de osteopaat gegeven na een vrij heftige behandeling, met het idee dat de afvalstoffen beter afgevoerd zouden worden. Gewoon de mensen druppels van dr. Vogel.