Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:is het waardig mijn paard te laten gaan omdat ik het budget niet heb?
emilyslaluna schreef:Wat een moeilijke overweging. Ik begrijp beiden kanten. Soms zou het makkelijker zijn als het paard nu ook meteen laat zien dat die niet gelukkig is. Want dan heb je je antwoord. Maar als ze nog vrolijk is, wat dan?
Je kan zoals je zegt moeilijk al je geld eraan uitgeven. Ookal zou je liever natuurlijk alles wat je hebt inruilen voor je paard. Misschien helpt het te realiseren dat ze 21 is en dus waarschijnlijk vanaf hier op de wei moet als alles goed gaat. Het is zo lastig, je moet aan de ene kant je hart volgen zodat je geen spijt krijgt, maar ook tegelijkertijd realistisch blijven.
Ik kan niet echt een oordeel geven. Misschien een grens voor jezelf stellen? Zodat je straks niet in emotie hoeft te beslissen?
welmoed__ schreef:emilyslaluna schreef:Wat een moeilijke overweging. Ik begrijp beiden kanten. Soms zou het makkelijker zijn als het paard nu ook meteen laat zien dat die niet gelukkig is. Want dan heb je je antwoord. Maar als ze nog vrolijk is, wat dan?
Je kan zoals je zegt moeilijk al je geld eraan uitgeven. Ookal zou je liever natuurlijk alles wat je hebt inruilen voor je paard. Misschien helpt het te realiseren dat ze 21 is en dus waarschijnlijk vanaf hier op de wei moet als alles goed gaat. Het is zo lastig, je moet aan de ene kant je hart volgen zodat je geen spijt krijgt, maar ook tegelijkertijd realistisch blijven.
Ik kan niet echt een oordeel geven. Misschien een grens voor jezelf stellen? Zodat je straks niet in emotie hoeft te beslissen?
Volgens mij is de pony niet 21, maar zij zelf.
Hele moeilijke keuze TS.
bruintje123 schreef:Geld vind ik geen rol mogen spelen, dan moet je niet aan dieren beginnen.
Slagingskans, leeftijd, pijn vind ik wel allemaal van belang.
In het geval van ts snap ik inslapen dan zeer zeker wel.
bruintje123 schreef:Geld vind ik geen rol mogen spelen, dan moet je niet aan dieren beginnen.
bruintje123 schreef:Ja tuurlijk, beetje ongeloofwaardig bedrag.
Maar zoals ik al zei, in jou geval bij een 17 jarige zonder goede prognose zou ik ook niet doorgaan.
Maar dat lijk je niet te lezen.
.
dieseltje schreef:Mijn ruin is 17 en kan ik al enkele jaren niet meer berijden, hij heeft een medische rugzak en ieder jaar terugkerende problemen die me veel zorg en geld kosten. Hij loopt rond als weidevulling aan huis en is boven alles mijn maatje. Ik ga tot het uiterste voor hem zolang er kans is op verbetering en hij geen chronische pijnen heeft die dus niet meer overgaan of dragelijker worden. Dat is mijn persoonlijke grens, als deze gepasseerd wordt laat ik hem gaan.
Natuurlijk heb je geen miljoenen, maar je hebt wel al heel veel in haar geïnvesteerd. Nu opgeven is misschien zonde en toch echt afhankelijk van de toekomst (en deze kan helaas niemand voorspellen). Wat zeggen de artsen? Wat is de prognose en wat zijn de kansen? Ben je al eens met hun om de tafel gaan zitten om dit duidelijk te krijgen?
(leg opmerkingen zoal van Bruintje maar naast je neer...jij weet wat de gemaakte kosten zijn en jij moet het financieel dragen en jij moet beslissen)
Maar zoals ik al zei, in jou geval bij een 17 jarige zonder goede prognose zou ik ook niet doorgaan.
Maar dat lijk je niet te lezen.
miesnaom schreef:bruintje123 schreef:Geld vind ik geen rol mogen spelen, dan moet je niet aan dieren beginnen.
Vind je dat er echt geen limiet op zit qua kosten? Puur uit interesse.
Persoonlijk denk ik vaak hoe hoger de koster hoe langer /slechter het herstel.
Misschien off topic sorry.
Veel sterkte ts!