Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar specifieke ervaringen over deze twee dekens. Een jong sportpaard bij mij op stal heeft snel last van spierknopen waar hij erg veel last van heeft. Uiteraard is de fysiotherapeute en de dierenarts hierbij geweest, en zij adviseren om eens te onderzoeken of een van deze twee dekens wellicht ondersteuning biedt. Op zijn kont bij het SY gewricht is dit het meest opvallend.
Welke deken zal beter passen bij dit paard? Mijn dierenarts vertelde mij dat de Rambo Ionic wellicht meer 'keramische'(?) deeltjes verspreid over de hele deken heeft, waarbij Bucas dit enkel in de bovenlijn heeft. Klopt dit?
Ook is mijn vraag of er verschil zit in de tijd dat je de deken moet opleggen om een gewenst resultaat te krijgen? Moet dit bij allebei meer dan 2 uur voordat de training begint? Ik krijg hier niet écht helderheid over op internet.
Om eerlijk te zijn ben ik altijd een beetje huiverig geweest over de werking van dit soort dekens maar sta ik graag open voor ervaringen van de bokkers!

Natuurlijk begrijp ik dat dit geen wonder dekens zijn en er ook andere stappen ondernomen moeten worden, uiteraard gebeurt dit ook!